T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve İlkeler
Amaç :
MADDE 1‐ (1)Bu Yönergenin amacı Trabzon İli mülki sınırları içinde acil çağrıları karşılayan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde kadrolu idari, teknik ve çağrı alıcı personel ile farklı kurumlardan Müdürlüğümüz emrinde Çağrı Alıcı olarak çalışan geçici personelin kurumsal anlamda bir başarı elde edilebilmesi için her çalışanın birimin ve sürecin performansının ölçülmesi değerlendirilmesi ve geliş rilmesi için gereken önlemlerin alınması bunların uygulanması için performans değerlendirme kriterleri uygulama usul ve esasları hakkında kuralların belirlenmesidir.
MADDE 2‐ (1) Trabzon 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde kadrolu veya geçici görevlendirme ile çalışan idari, teknik ve çağrı alıcı personelin performans değerlendirme kriterleri uygulama usul ve esaslarını kapsar.
MADDE 3‐ (1)657 Sayılı Devlet Memurlar Kanunu, 14.02.1985 tarih ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 28 inci maddesi, 06.05.2014 tarih ve 29002 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İçişleri Bakanlığı 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.
MADDE 4‐ (1)Bu Yönergenin uygulanmasında;
Valilik : Trabzon Valiliğini,
Vali : Trabzon Valisini,
Müdürlük : Trabzon 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünü,
Müdür : 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürünü,
Çağrı Merkezi : 112 Acil Çağrı Hizmetlerinin yürütüldüğü 112 Acil Çağrı Merkezini, Diğer Personel : Acil yardım hizmetlerini veren kurumların kendi mevzua na göre acil yardım hizmetini yürütmekle görevlendirilen personeli,
Çağrı Alıcı : Çağrı merkezinde çağrıyı ilk karşılayan personeli,
Çağrı Yönlendirici : Çağrı Alıcıların sistem üzerinden göndermiş olduğu acil yardım taleplerini diğer birimlerle koordinasyon içerisinde kendi kurumunun imkânlarını kullanarak sevk ve koordine eden ve çağrı merkezinde kurumunu temsil için görevlendirilen uzman personeli,
Acil çağrı : Kamu düzeni ve güvenliği, kişi sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehditler ve mala yönelik zararları içeren durumlara ilişkin her türlü çağrıyı,
Konsol : Her bir Çağrı Alıcı veya yönlendiricinin acil çağrıları almak için kullandığı yazılım ve donanım setini ifade eder.
Komisyonun Teşkili ve Yetkisi
Performans Değerlendirme Komisyonunun Teşkili :
MADDE 5‐ Performans Değerlendirme Komisyonu; Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosundan iki ve İdari Bürodan bir olmak üzere 3 (üç) kişiden oluşur.
MADDE 6‐
MADDE 7‐ Performans Değerlendirme Komisyonunun sekretarya hizmetleri Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme bürosunca yürütülür.
MADDE 8‐
Performans Değerlendirme aylık raporları toplamı ortalaması, yıllık Performans Değerlendirmesidir.
Başarı Değerlendirmesi, Puan Hesaplanması ve İtiraz
Çağrı Alıcılara Yönelik Başarı Değerlendirmesi :
MADDE 9‐
MADDE 10‐ Çağrı Merkezinde, Çağrı Yönlendirici olarak görev yapan İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Doğu Karadeniz Grup Komutanlığı, Büyükşehir Belediyesi İ aiye Dairesi Başkanlığı veya birimleri, Orman Bölge ve İşletme Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Bölge ve Şube Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ile Valilikçe belirlenen f kurumların görevli personelin Performans Değerlendirmesini kendi kurumlarınca bu yönerge kriterleri usul ve esaslarına göre doldurulabilir.
MADDE 11‐
alınır.
NOT BAREMİ |
AÇIKLAMASI |
95 ‐ 100 |
Mükemmel Performans |
90 ‐94 |
B e k l e n l e r i A ş a n Performans |
80 –89 |
Yeterli Performans |
70 – 79 |
Beklen lerin Al nda Performans |
0 ‐69 |
Yetersiz Performans |
MADDE 12‐
Diğer Hükümler
Yürürlük :
MADDE 13 ‐ Bu Yönerge, onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
MADDE 14 – Bu Yönerge hükümleri 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü tarafından yürütülür.
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü