T.C.İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

Acil Çağrı Merkezi

  • KURUMSAL
    • Hakkımızda
    • İdari Yapı
  • PROJELER
    • 112 AÇM Projesi
    • eCall Projesi
    • Engelsiz 112 Projesi
  • GALERİ
    • Çağrı Merkezleri
  • HABERLER
  • İLETİŞİM
 
 
 
 

Engelsiz 112 Projesi

A- A+
Engelsiz 112 Projesi ile ülkemizde yaşayan işitme ve dil-konuşma engelli kişilerin acil yardım hizmetlerine hızlı, etkin ve kolaylıkla ulaşabilmelerinin sağlanması hedeflenmektedir. Bu Kapsamda; işitme ve dil-konuşma engelli kişilere ilişkin veritabanı oluşturularak, 112 Acil Çağrı Merkezi Çağrı Alma ve Yönlendirme Yazılımına entegre edilip, engelli kişilerden gelen aramalarda sistemin çağrı alıcıyı uyarması sağlanması amaçlanmıştır. İşitme ve dil-konuşma engelli kişilerin acil yardım hizmetlerine ulaşmakta karşılaştıkları zorluklar tespit edilmiştir.
22-28 Nisan 2012 tarihleri arasında İspanya’ nın Santiago De Compostela şehrinde Reach 112 Projesi kapsamında engellilere yönelik uygulamalar incelenerek Ülkemizde uygulanabilirliğine ilişkin rapor hazırlanmıştır.       
Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen Reach 112 Projesinin amacı, işitme ve dil-konuşma engelli vatandaşların, akıllı telefonlarla (smartphone) eş zamanlı yazışmalarını, görüntülü işaret dili ile iletişim kurmalarını ve sesli konuşma - dudak okuma yöntemlerini kullanarak Acil Yardım Merkezleri’ ne ulaşmalarını sağlamaktır. Haziran 2009 ‘da başlatılan Reach 112 Projesi, İspanya, Hollanda, İngiltere, Fransa ve İsveç ülkelerinde pilot olarak uygulanmış, 27-28 Haziran 2012 tarihinde İspanya’nın Santiago de Compostela şehrinde yapılan Reach 112 Final Konferansı ile sonlandırılmıştır.
Projeler > Engelsiz 112 Projesi    - 05 Mart 2015 Perşembe   Yazdır
Bu içeriği paylaş
 
 

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü
Ankara Telefon: (0312) 303 99 78 - Santral.