T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve Kapsam
MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Kars ilindeki tüm acil çağrıların etkin bir şekilde tek bir merkezden karşılanarak, kurum/kuruluşlara ait acil ekiplerin doğru ve zamanında yönlendirilmesi için gerekli organizasyonun sağlanması amacıyla Çağrı Merkezinin işleyişine dair usul ve esasları düzenlemektedir.
(2) Bu Yönerge, Müdürlükte görev yapan tüm personelin ve ilgili kurumların görev, yetki ve sorumluluklarını kapsar.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu Yönerge, 16.05.2014 tarih ve 29002 sayılı resmi gazetede yayınlanan İçişleri Bakanlığı 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği esas alınarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu Yönergede geçen;
Acil Çağrı: Kamu düzeni ve güvenliği, kişi sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehditler ve mala yönelik zararları içeren durumlara ilişkin her türlü çağrıyı;
b) Acil çağrı hizmeti: Acil çağrının alınmasından ilgili kurum ya da kuruluşların acil çağrı hizmetini tamamlamasına kadar geçen sürede verilen sevk ve koordinasyon hizmetini;
c) Acil Çağrı yazılımı: Acil çağrı merkezine gelen çağrıların, istatistiklerin, acil çağrı hizmeti yönetme sürecinin bilgisayar ortamında takip ve kaydını sağlayan güvenliği tesis edilmiş yazılım;
ç) Acil yardım hizmeti: İlgili kurumların acil çağrı alındıktan sonra kendi mevzuatları çerçevesinde yürütmek zorunda oldukları her türlü yardım hizmetini;
d) Araç takip sistemi: İlgili kurumlara ait acil çağrının gerektirdiği hizmeti veren araçların sayısal haritalar üzerinden takibini sağlayan sistemi;
e) Bakanlık: İçişleri Bakanlığını;
f) Çağrı alıcı: Çağrı merkezinde çağrıyı ilk karşılayan personeli;
g) Çağrı merkezi: 112 acil çağrı hizmetlerinin yürütüldüğü 112 Acil Çağrı Merkezini;
h) Çağrı merkezi müdürü: 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürünü;
ı) Çağrı Yönlendirici: Çağrı alıcıların sistem üzerinden göndermiş olduğu acil yardım taleplerini diğer birimlerle koordinasyon içerisinde kendi kurumunun imkânlarını kullanarak sevk ve koordine eden ve çağrı merkezinde kurumunu temsil için görevlendirilen uzman personeli;
i) Diğer personel: Acil yardım hizmetlerini veren kurumların kendi mevzuatına göre acil yardım hizmetini yürütmekle görevlendirilen personeli;
j) Genel Müdürlük: İller İdaresi Genel Müdürlüğünü;
k) İlgili birimler: İlgili kurumların çağrı merkezinde görev yapan birimlerini;
l) İlgili kurumlar: Çağrı merkezinde görev alan İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Kars Belediyesi İtfaiye Birimi ile il, ilçe itfaiye müdürlükleri veya birimleri, Orman Bölge veya İşletme Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve Valilik kararı ile 112 acil çağrı sistemine dahil edilen diğer kurumlar;
m) Konsol: Her bir çağrı alıcı veya yönlendiricinin acil çağrıları almak için kullandığı yazılım ve donanım setini;
n) Müdürlük: 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünü;
o) Operasyon Merkezi: Sisteme dahil olan kurumların bilgisayar iletişimi sağlanmış olan harekat merkezlerini;
ö) Valilik: İl Valiliğini;
p) Yönetmelik: 16.05.2014 tarih ve 29002 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan İçişleri Bakanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğini ifade eder.
r) Birim Sorumlusu: İlgili birimlerin kurumunu temsilen iş, işleyiş ve kendi personelini takip etmek ve çağrı merkezi müdürü ile kurumu arasındaki koordinasyonu sağlayacak personelini,
s) Grup Sorumlusu: Her vardiyada görev yapan çağrı alıcılar arasından Acil Çağrı Merkezi Müdürünce, çağrı yönlendiriciler arasından birim sorumlularınca grup sorumlusu olarak belirlenen personeli,
ş) Kriz: Normal iş akışı dışında anlık gelişen; yazılım/donanım arızaları, ek personel ihtiyacı ve iletişim alt yapısının çalışmaması gibi durumları ifade eder.
t) Koordinatör; Aylık nöbet çizelgesini hazırlamak üzere ve çalışma saatleri dışında, her türlü tatil günlerinde nöbet listesinden sorumlu personel ya da personeller Müdürün teklifi Vali yardımcısının onayı ile belirlenen kişidir.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Şartlar, Altyapı, Düzen ve İşleyiş
Genel Şartlar
Madde 4- (1) 112 Acil çağrı merkezi Kars ilindeki her türlü acil çağrının karşılanması, sevk ve koordine edilmesinden sorumludur. Resmi ve dini tatiller dâhil 7 gün 24 saat esasına göre çalışır.
(2) Çağrı Merkezinde çalışan tüm personel, Yönetmelik çalışma usul ve esaslarına, Bakanlığın Talimatları, İlgili Kurumları ve Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü tarafından belirtilen çalışma prosedür ve kurallarına uymakla yükümlüdür.
(3) Müdürlük, Çağrı Merkezinde hizmet veren ilgili kurumlara ait çağrının alınabilmesi için yeterli alt yapı kaynak ve sistemleri sağlar. Yapacağı tüm çalışmalar, sunduğu tüm hizmetler ve sonuçları açısından Kars Valiliği'ne karşı sorumludur.
Altyapı
Madde 5- (1) Merkez Müdürlüğünde, hizmetin yürütülmesini sağlayacak bilgi-işlem ve diğer teknik altyapının kurulumu ve faal halde bulundurulması Çağrı Merkezi Müdürlüğünce sağlanır.
(2) Merkezin elektrik, su, ısıtma vb. giderleri ile bakım, onarım teçhizat ve demirbaş giderleri ve masrafları İller İdaresi Genel Müdürlüğünce sağlanan ödenek ile Çağrı Merkezi Müdürlüğünce karşılanır. Çağrı Merkezinde hizmet veren kurumlar Acil Çağrı Merkezinde bulunan kendilerine ait demirbaş ve teçhizatlarının onarım, tadilat ve sarf masraflarını kendi ödeneklerinden karşılar.
(3) Çağrı Merkezince; (gelen ve giden telefon görüşmelerinin yönetilmesi, gerektiğinde arayana geri dönülmesi, tüm vaka kayıtlarının yapılması, arayanın konum bilgisine ulaşması vb. işlevleri barındıran) acil çağrı yazılımının aktif halde kalması için gerekli kontroller sağlanır.
(4) Merkezde İçişleri Bakanlığınca karşılanan, tüm çağrıların ve görüşmelerin kayıt altına alındığı, verilerin saklandığı, yedeklendiği ve raporlandığı acil çağrı yazılımı kullanılır.
(5) 112 AÇM Müdürlüğüne ait olan demirbaşlar ve malzemeler, kurumlara tahsis edilmesi durumunda ilgili kurumun birim sorumlularına, kişiye tahsis edildiyse ilgili kişiye zimmetlenir.
(6) Personel kendisine teslim edilen malzemenin korunması, faal halde bulundurulması ve etkin kullanılmasından sorumludur. Görevden ayrılma durumunda ya da Müdürlük tarafından istendiği takdirde malzemeler aynen iade edilir.
(7) Bina, cihaz, malzeme, donanımla ilgili herhangi bir teknik sorun ve aksaklığın tespit edilmesi durumunda, Müdürlükçe belirlenen yetkililere derhal haber verilir. Müdürlükçe temin edilen malzeme, donanım vs. zarar görmesi durumunda ve kişisel kusur tespit edildiğinde, kişinin bulunduğu kurum aracılığıyla bakım onarım veya temini sağlanır.
Düzen ve İşleyiş
Madde 6- (1) Çağrı Merkezinde görev alacak tüm personel, kendi kurumlarının ve Acil Çağrı Merkezinin yasal mevzuatlarla belirlenmiş talimatları ve kuralları doğrultusunda çalışır. Verilen hizmet sırasında, elde edilen bilgilerin ve kayıtların oluşturulması ve/veya acil çağrı sistemine girilmesinde, kendilerine verilen yetki ve sorumluluk doğrultusunda yerine getirir.
(2) Çağrı Merkezinde, düzenli, sürekli ve verimli çalışmayı engelleyecek veya geciktirecek, dikkat dağıtacak hiçbir iş ve eylemde bulunulmaz.
(3) Çalışma esnasında kullanılan mola ve muafiyet sürelerinde, kurumlarının belirlemiş olduğu şartlar ve süreler göz önüne alınır. Çalışma saati içinde mola zamanları birleştirilerek toplu olarak kullanılmaz ve personel binadan ayrılamaz. Mola esnasında meydana gelen olağan dışı durumlarda anında konsolunda olacak şekilde bina içinde bulunulur.
(4) Çalışma esnasında, asılsız ihbarda bulunmak suretiyle sürekli meşgul edenler hakkında, Kabahatler kanununa göre işlem yapılması için kurumuna veya Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne bildirilir.
(5) Nöbet sonunda ve başında, çalışanlar nöbet teslimlerini birebir konsol başında yapar. Nöbet esnasında gelişen önemli olaylar ya da devam eden vakaların bilgileri, devredilmeden nöbet mahalli terkedilmez. Bunun dışında kurumların belirlenmiş kurallarına ve talimatlarına uygun devir işlemleri gerçekleştirilir.
(6) Nöbete başlarken sistem, yazılım ve donanım kontrolleri, çalışan tarafından yapılır. Çağrı alma ve yönlendirmede aksaklık yaşanmaması için tespit edilen sorun hakkında, yönetim (gece gündüz nöbetine göre; Müdürlük, birim sorumlusu, koordinatör, kurum yetkilisi ) ve teknik ekip bilgilendirilir.
(7) Çağrı Merkezinde yukarıdaki maddelerin uygulanmasının sağlanması için her kurum, mevzuat gereği mesai saatleri dışında, nöbetçi çalışan personel arasından bir grup sorumlusu seçer. Bu sorumlu mesai saatleri dışında Çağrı Merkezi Müdürlüğünce Valilik onayı ile belirlenen koordinatörlerle işbirliği içinde çalışır.
(8) Çağrı Merkezinde, ilgili kurumlar adına, hizmetin sürekliliği Kurum Birim Sorumlularınca yürütülür. Kurumlar tarafından, birim sorumlusuyla ilgili yapılan değişiklikler, en kısa sürede Çağrı Merkezi Müdürlüğüne yazılı olarak bildirilir.
(9) Çağrı Merkezi ve ilgili kurumlar arasındaki anlaşmazlık durumunda, konu öncelikle Çağrı Merkezi Müdürlüğü ve ilgili kurumların sorumlularıyla görüşülerek çözümlenir. Çözümlenemeyen durumlarda ilgili Vali Yardımcısı konu hakkında bilgilendirilir ve talimatları doğrultusunda hareket edilir.
(10) Çağrıların alındığı salona her türlü taşınır bellek, cd, usb bağlantısı, ses veya görüntü kaydedici cihazların sokulması ve kullanılması yasaktır.
(11) Müdürlükçe verilen kulaklık vb. cihazlar haricinde konsol girişlerine herhangi bir cihaz takılması yasaktır.
(12) Çağrı Merkezinde bulunan toplantı salonlarının ve diğer donatıların ilgili kurumlarca kullanılması talebi Çağrı Merkezi Müdürü tarafından değerlendirilecek, merkezin çalışma düzenini engellemeyecek olması halinde izin verilebilecektir.
(13) Çağrı Merkezi birimlerinde ve çağrı salonunda yazılım, donanım ya da elektrik arızalarında görevli teknik personel dışında hiç kimse müdahale etmeyecektir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personel
Genel Şartlar, Acil Çağrı Merkezi Personeli, İlgili Kurum/Kuruluş Personeli
Genel Şartlar
Madde 7- (1) Acil Çağrı Merkezinde çalışan tüm kurumlar, yeterli ve nitelikli personel görevlendirir. Çalışma esnasında, hizmetin verimli sürdürülmesi için konsollarda asgari sayıda aktif personel kalması şartıyla düzenleme yapılır.
(2) Tüm çalışanlar, acil ihbarda bulunmak amacıyla arayan vatandaşların, ilgili kuruluşların ve Merkezde görev yapan personelin özel ve gizli bilgilerinin korunmasıyla yükümlüdür.
(3) Çalışanlar, hizmetin yürütülmesi için kendilerine tahsis edilen kaynak ve imkânları, özel amaçla ve hizmet amacı dışında kullanamaz.
(4) Çağrı Merkezinde görev yapan çağrı alıcı personel, Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün belirlemiş olduğu renklerde (beyaz veya lacivert üst, lacivert alt) kıyafetle, çağrı yönlendirici personel ise görevi boyunca kurumlarınca belirlenmiş olan özel kıyafet ile çalışır.
(5) Çağrı Merkezinde tüm çalışanlar, Çağrı Merkezi Müdürlüğünce belirlenen etkin hizmet sağlamak amaçlı toplantı, duyuru ekranı vb. kanallarla iletilen duyuruları dikkate almakla yükümlüdür.
(6) Çağrı Merkezinde görevli idari ve teknik personel ile çağrı alıcı, çağrı yönlendirici ve koordinatör olarak görev yapan personel Acil Çağrı Merkezi Müdürüne ve ilgili Vali Yardımcısına karşı sorumludur.
Çağrı Alıcı Personel
Madde 8 - (1) Çağrı Merkezinde görevli personel, Müdürlük tarafından belirlenen vardiyalara göre çalışır, vardiyası başlamadan en az 10 dakika önce hazır olur. Çağrı alıcılar, vardiyalarına geç geldiği takdirde EK 1’deki geç kalma tutanağını doldurur.
(2) Çağrı Merkezi bünyesinde görev yapan tüm personel, ilgili yönetmelik, bakanlık talimatları ve kurum çalışma talimatlarına göre hizmet verir.
(3) Çağrı alıcı personel hattın düşmesi, sessiz çağrı gibi iletişim sağlanamayan çağrılara söz konusu numarayı aramak suretiyle döner.
(4) Kara listeye alma, çağrı engelleme gibi sistem yetkilerini kullanma sonucu oluşabilecek can ve mal kayıpları çağrı alıcının şahsi sorumluluğundadır
(5) Çağrı alıcı ve yönlendiricinin kendisine düşen çağrıya cevap vermemesi durumunda disiplin işlemi uygulanır.
(6) Koordinatör tarafından, Ek 2’deki çağrı alıcı performans raporu her personel için ayrı ayrı olarak hazırlanır, performansı düşük olan çağrı alıcı uyarılır.
İlgili Kurum/kuruluş Personeli
Madde 9- (1) İlgili kurum, hizmetin gerekliliklerine uygun nitelikte ve yeterli sayıda personeli, çağrı yönlendirici olarak Çağrı Merkezinde görevlendirmekle yükümlüdür. Bu personeller, Valilik Makamı onayı dışında değiştirilmez. Personel değişiklikleri için, Valilik Makamından onay almak üzere Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne bildirim yapılır.
(2) Devreye alınacak ilgili kurumlar kendi vardiya sistemlerini kendileri belirleyecektir.
(3) Bu personel disiplin, sicil ve özlük hakları açısından bağlı oldukları kuruma tabii çalışır.
(4) Çağrı Merkezinde görev yapan personelin maaş ve ek ödemeleri, yemek, servis, kıyafet vs. giderleri bağlı olduğu kuruluş tarafından karşılanır.
(5) Çağrı Merkezinde görev yapan personelin çalışma sistemi, nöbet düzeni ve kurumun görev kapsamına giren konulardaki uygulamaları ve işleyişi kurumunca düzenlenir. İlgili kurumda bu çerçevede yaşanacak aksaklıklar, Çağrı Merkezi Müdürlüğünce kurumlara bildirilir.
(6) Çağrı Merkezi Müdürlüğü, ilgili kurum çalışanlarının talep, görüş ve beklentilerini, kendi belirlemiş olduğu yollarla alarak (matbu form, yazılı/sözlü bildirim, dijital talep alma yöntemleri vb.) değerlendirir.
(7) Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, kurum yetkilileri, birim sorumluları veya kurumun belirlediği temsilciler ile periyodik olarak ve ihtiyaç duyulması halinde toplantılar düzenler.
(8) Çağrı yönlendiricilerin mesleki eğitimleri, kurumları tarafından gerçekleştirilir. Çağrı Merkezinde kullanılan yazılım ve donanıma ait konularda, talep edildiği takdirde Merkez
Müdürlüğü eğitimler düzenler. Müdürlük, ihtiyaç duyulması ve uygun görülmesi halinde, ilgili kuruluşun çağrı yönlendiricilerine yapacağı eğitimler için eğitim ortamı sağlar.
(9) İşleyişi ve erişilebilirliği hızlandırmak üzere, kurum ve/veya ekip personel iletişim numaraları, sistemdeki rehbere kaydedilir ve periyodik olarak güncellenir.
(10) Çağrı yönlendiricileri ve diğer kurum çalışanları, Çağrı Merkezi Müdürlüğünce belirlenen güvenlik ve diğer işleyiş kurallarına uymalıdır. İlgili kurum çalışanlarının, Acil Çağrı Merkezi genel kurallarına uymaması veya görevle ilgili usulsüzlük tespiti halinde, personelin bağlı olduğu kuruma işlem yapılması amacıyla bildirim yapılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çalışma Ortamı ve Düzeni, Güvenlik
Çalışma Ortamı ve Düzeni
Madde 10- (1) Çağrı Merkezi ortak kullanım alanlarının düzeni ve temizliğinden tüm çalışanlar sorumlu olup nöbet değişimlerinde ortak kullanım alanları temiz ve kullanıma hazır biçimde devredilir.
(2) Çağrı Merkezi salonu ve dinlenme odalarında hiçbir şekilde yiyecek ve içecek bulundurulmaz ve tüketilmez. Bu amaçla Merkezin sosyal alanları kullanılır.
(3) Çağrı Merkezinde görevli tüm çalışanlar, Çağrı Merkezi içerisinde işleyişi engelleyecek düzeyde gürültü oluşturacak tüm unsurlara ( yüksek telsiz sesi, yüksek sesle konuşma veya vaka görüşmesi, nöbet değişimde oluşan gürültü vb.) karşı gerekli önlemleri alır.
(4) Vardiya sistemi ile 7/24 saat çalışılan 112 Acil Çağrı Merkezinde, belirlenen ve sunulan şartlarda ışıklandırma, iklimlendirme ortamı sağlanır. Kişisel olarak arttırma ya da azaltılma yapılmaz.
(5) Acil Çağrı Merkezi içerisinde ve özellikle konsollarda özel eşyalar bulundurulmaz. Güvenlik ve çalışma ortamının düzeni için, 112 AÇM tarafından kişiye özel verilen dolap, çekmece vb. alanlarda muhafaza edilir.
(6) Çağrı merkezinde çalışanlar, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 125. Maddesi gereğince, Devlet Memurunun vakarına yakışan tutum, davranışlarda bulunur.
(7) İlgili kurumlar ya da çalışanlar tarafından, Çağrı Merkezi Müdürlüğünün izni ve onayı olmadan, çağrı alma hizmetini, hizmet binasının kullanımını, düzenini ve işleyişini etkileyen bir müdahale ve değişiklik yapılmaz.
Güvenlik
Madde 11- (1) Binaya giriş çıkışlar, kartlı geçiş sistemi ve gerektiğinde diğer güvenlik sistemleri kullanılarak gerçekleştirilir. Bu amaçla her görevliye ayrı olarak tahsis edilen kartlar, başka kişilerin geçişi için kullanılmaz, Acil Çağrı Merkezindeki görev bitiminde Müdürlüğe iade edilir.
(2) Acil Çağrı Merkezi içine, Müdürlüğün izni olmadan hiçbir şekilde görevli olmayan kişi alınmaz ve ziyaretçi kabul edilmez.
(3) Güvenlik nedeniyle, dışarıdan gelebilecek tehlike, yabancı giriş- çıkış kontrolü açısından Acil Çağrı Merkezi içinde kapılar ve dışarıdaki kapılar kapalı tutulur.
(4) Bina içi ve dışı kameralar ve 112 AÇM içine yansıtılan güvenlik kameralarına ait ekranlar, sürekli açık bulundurulur.
(5) Çağrı Merkezinde alınan bilgi ve kayıtlar; yasal mevzuatlar (yönetmelik, bilgi güvenliği yönergesi) gereğince, sadece adli mercilerle paylaşılır. Bunun dışında kurumların denetim, inceleme, iyileştirme vb. işlemleri için olan veri taleplerinde, sadece kuruma ait bilgiler olmak kaydıyla, kurum amiri ve/veya yetkilendirdiği kişilerle paylaşılır.
(6) Bunun dışında bilgi, belge ve kayıtlar, sözlü ya da yazılı olarak 3. şahıslarla paylaşılmaz. Acil Çağrı Merkezi içinde izinsiz fotoğraf ve kamera çekimi yapılmaz.
Kriz Durumlarında Yapılması Gerekenler
Madde 12 - (1) Nöbet esnasında meydana gelen olağan dışı durumlar ve önemli olaylarda (çağrıların artması, afet, büyük yangınlar, çok sayıda ölümlü ya da yaralamalı kazalar vb.), çağrı sisteminde meydana gelen teknik sorunlar, güvenlik sorunları ya da işleyişi etkileyen diğer faktörle ilgili yaşanan aksaklıklar, kayıt altına alınır. Konu hakkında her kurumun birim sorumlusu veya koordinatörü; üst amirlerini sırasıyla arayıp bilgilendirir.
(2) Olağan dışı durumlarda ve önemli olaylarda kurumlar, ilgisi olduğu vakalarda arayandan almış oldukları bilgi ve veri paylaşımı konusunda birbirine destek sağlar.
(3) Yazılım arızası, UPS, jeneratör, trafo arızası, elektrik arızası vb. nedenlerden sistemin kapanması, tekrar sistemin çalışabilir hale gelmesi sürecinde çağrıların analog hatlara düşmesi durumunda tüm çağrılar karşılanır. Bu durumda vaka kaydı formları kâğıt ortamında oluşturulur, kurumlar arasında veri ve bilgi paylaşımı yapılır.
(4) Sistemi yeniden çalıştırmak için usulüne uygun teknik girişimler yapılır.
(5) Krizin durumuna göre Müdür veya Nöbetçi Koordinatör farklı çalışma sistemi belirleyebilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Amirlere Bildirilmesi Gereken Büyük Vakalar
Madde 13- (1) Benzinlik, ofis, bitişik nizam sıralı ev yangınları, ahır ve samanlık yangınlarında hayvan telefi,
(2) Basında çıkması muhtemel olaylar,
(3) Askeri araç kazası, güvenlik güçlerine saldırı,
(4) Öğrenci servisi, şehirlerarası otobüs, tehlikeli madde taşıyan araç ve turistik gezi kazaları,
(5) En az 5 ölü, 10 yaralı olan vakalar,
(6) Toplumsal olaylar (gösteri, yürüyüş, linç girişimi vb.),
(7) Kitleleri etkileyen deprem, sel, toprak kayması, çığ düşmesi,
(8) Uçak düşmesi, tren kazası,
(9) Terör olayları,
(10) KBRN sızıntı, kaza, sabotaj,
(11) Yerli ve yabancı protokolde olan şahısların geçirdiği kazalar, kurumlarca ilgili amirlere, hem de mesai saatlerinde grup sorumlusu tarafından 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürüne diğer zamanlarda koordinatöre iletilir.
ALTINCI BÖLÜM
Onay ve Yürürlük
Madde 14 - (1) Bu Yönerge Kars Valisinin onay tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
(2) Bu Yönergeyi, Kars Valisi yürütür.
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü