T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
AĞRI VALİLİĞİ
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞMA ESAS VE USULLERİNE İLİŞKİN YÖNERGE
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
AMAÇ
Madde 1 Bu yönergenin amacı, İl genelinde tüm acil çağrıların etkin bir şekilde tek bir merkezden karşılanarak, kurum ve kuruluşlara ait acil müdahale ekiplerinin doğru ve zamanında yönlendirilmesi için gerekli organizasyonun sağlanması amacıyla Ağrı 112 Acil Çağrı Merkezi'nin işleyişine dair usul ve esasları belirtmektir.
KAPSAM
Madde 2 İl genelinde acil çağrıları karşılayan Ağrı 112 Acil Çağrı Merkezinin, kuruluş, görev ve çalışmalarına ilişkin usul ve esasları, personelin ve ilgili kurumların görev, yetki ve sorumlulukları ile acil çağrı hizmeti kapsamında yararlanılan her türlü donanımın temin ve kullanımında uyulacak hususları kapsar.
DAYANAK
Madde 3 Avrupa Birliği Konseyi'nin 29 Temmuz 1991 tarih ve 91/396 sayılı kararı,
-16.05.2014 tarih ve 29002 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan İçişleri Bakanlığı 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği.
TANIM VE KISALTMALAR
Madde 4 Bu Yönetmelikte geçen;
a) Acil çağrı: Kamu düzeni ve güvenliği, kişi sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehditler ve mala yönelik zararları içeren durumlara ilişkin her türlü çağrıyı,
b) Acil çağrı hizmeti: Acil çağrının alınmasından ilgili kurum ya da kuruluşların acil çağrı hizmetini tamamlamasına kadar geçen sürede verilen sevk ve koordinasyon hizmetini,
c) Acil çağrı yazılımı: Acil çağrı merkezine gelen çağrıların, istatistiklerin, acil çağrı hizmeti yönetme sürecinin bilgisayar ortamında takip ve kaydını sağlayan güvenliği tesis edilmiş yazılımı,
ç) Acil yardım hizmeti: İlgili kurumların acil çağrı alındıktan sonra kendi mevzuatları çerçevesinde yürütmek zorunda oldukları her türlü yardım hizmetini,
d) Araç takip sistemi: İlgili kurumlara ait acil çağrının gerektirdiği hizmeti veren araçların sayısal haritalar üzerinden takibini sağlayan sistemi,
f) Çağrı alıcı: Çağrı merkezinde çağrıyı ilk karşılayan personeli,
g) Çağrı merkezi: 112 acil çağrı hizmetlerinin yürütüldüğü 112 Acil Çağrı Merkezini,
ğ) Çağrı merkezi müdürü: 112 acil çağrı merkezi müdürünü,
h) Çağrı yönlendirici: Çağrı alıcıların sistem üzerinden göndermiş olduğu acil yardım taleplerini diğer birimlerle koordinasyon içerisinde kendi kurumunu temsil için görevlendirilen uzman personeli,
ı) Diğer personel: Acil yardım hizmetlerini veren kurumların kendi mevzuatına göre acil yardım hizmetini yürütmekle görevlendirilen uzman personeli,
i) Genel Müdürlük: İller İdaresi Genel Müdürlüğünü,
j) İlgili birimler: İlgili kurumların çağrı merkezinde görev yapan birimlerini,
k) İlgili kurumlar: Çağrı merkezinde görev alan il jandarma komutanlığı, il emniyet müdürlüğü, sahil güvenlik bölge veya grup komutanlığı, büyükşehir belediyesi itfaiye daire başkanlığı ile il, ilçe ve belde belediyeleri itfaiye müdürlükleri veya birimleri, orman bölge veya işletme müdürlüğü, il afet acil durum müdürlüğü ile valilik kararı ile 112 acil çağrı sistemine dahil edilen diğer kurumları,
l) KBRN: Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleeri,
m) Konsol: Her bir çağrı alıcı veya yönlendiricinin acil çağrıları almak için kullandığı yazılım ve donanım setini,
n) Müdürlük: 112 acil çağrı merkezi müdürlüğünü,
o) Operasyon merkezi: Sisteme dahil olan kurumların bilgisayar iletişimi sağlanmış olan harekat merkezlerini,
ö) Valilik: Çağrı merkezinin bağlı olduğu il valiliğini,
p) Yönetmelik: 16.05.2014 tarih ve 29002 sayılı resmi gazetede yayımlanan İçişleri Bakanlığı 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğini,
r) Birim Sorumlusu: İlgili birimlerin kurumunu temsilen iş, işleyiş ve kendi personelini takip etmek ve çağrı merkezi müdürü ile kurumu arasındaki koordinasyonu sağlayacak personelini,
s) Grup Sorumlusu: Her vardiyada görev yapan çağrı alıcılar arasından Acil Çağrı Merkezi Müdürünce, çağrı yönlendiriciler arasından birim sorumlularınca grup sorumlusu olarak belirlenen personeli,
ş) Koordinatör: Çalışma saatleri dışında ve her türlü tatil günlerinde çağrı alıcıların grup sorumluları arasından dönüşümlü olarak belirlenen personeli ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Şartlar, Altyapı, Düzen ve İşleyiş
GENEL ŞARTLAR
Madde 5
5.2. Çağrı Merkezinde çalışan tüm personel; Yönetmelik çalışma usul ve esaslarına, İçişleri Bakanlığının talimatları ve Müdürlük tarafından belirtilen çalışma prosedür ve kurallarının yanı sıra, kurumlarınca belirlenen prensiplere uymakla yükümlüdür.
5.3. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü; yapacağı tüm çalışmalar, sunduğu tüm hizmetler ve sonuçları açısından Ağrı Valiliği'ne karşı sorumludur.
ALTYAPI
Madde 6
6.1. Çağrı Merkezinde, hizmetin yürütülmesini sağlayacak bilgi işlem ve diğer teknik altyapının kurulumu ve faal halde bulundurulması Müdürlük tarafından sağlanır.
6.2. Çağrı Merkezinin elektrik, su, ısıtma vb. giderleri ile bakım, onarım, merkeze ait teçhizat ve demirbaş giderleri ve masrafları Bakanlıkça sağlanan ödenek ile Müdürlükçe karşılanır (Aynı bina içerisinde kamu görevi görmekte olan kuruluşlara ilişkin Valilikçe alınan kararlar hariç olmak üzere). Merkezde hizmet veren kurumlar, Çağrı Merkezinde bulunan kendilerine ait demirbaş ve teçhizatlarının onarım, tadilat masraflarını kendi ödeneklerinden karşılar.
6.3. Çağrı Merkezinde; gelen ve giden acil çağrıların yönetildiği, gerektiğinde hizmet alıcılara geri dönülebildiği, tüm vaka kayıtlarının yapılabildiği, arayanın konum bilgisine ulaşılabildiği, araç takibinin yapılabildiği araç takip sistemi ve acil çağrı yazılımı kullanılacaktır.
6.4. Çağrı Merkezinde görevlendirilen tüm personel kendisine teslim edilen malzemenin korunması, faal halde bulundurulması ve etkin kullanılmasından sorumludur. Görevden ayrılma durumunda ya da Müdürlük tarafından istendiği takdirde malzemeler aynen iade edilir.
6.5. Bina, cihaz, malzeme, donanımla ilgili herhangi bir teknik sorun ve aksaklığın tespit edilmesi durumunda, Müdürlükçe belirlenen yetkililere derhal haber verilir. Müdürlükçe temin edilen donanım vb. malzemenin kişisel kusur sebebi ile zarar görmesi durumunda, kişinin asli görev yaptığı kurumu aracılığıyla bakım onarımı veya temini sağlanır.
DÜZEN VE İŞLEYİŞ
Madde 7
7.1. Çağrı Merkezinde görev alacak tüm personel, kendi kurumlarının ve Müdürlüğün yasal mevzuatlarla belirlenmiş talimatları ve kuralları doğrultusunda çalışır. Verilen hizmet sırasında elde edilen bilgilerin ve kayıtların oluşturulması ve/veya acil çağrı sistemine girilmesinde, kendilerine verilen yetki ve sorumluluk doğrultusunda hareket eder.
7.2 İlgili kurumlar, Çağrı Merkezinde görevlendirdikleri personele ilişkin aylık vardiya çizelgesini, grup sorumlusu belirlenmiş şekliyle, bir önceki ayın 25’ine kadar Müdürlüğe bildirir. Görevlendirilen personele ilişkin her türlü değişikliğin yazılı olması esastır.
7.3. Çağrı Merkezinde yirmi dört saat esasına göre personel görevlendirmeyen kurumlar, vardiyanın yirmi dört saate tamamlanması şeklinde personel adı ve iletişim numarasını vardiya cetvelinde gösterir.
7.5. Çalışma esnasında kullanılan mola ve muafiyet sürelerinde; kurumlarının belirlemiş olduğu şartlar ve süreler göz önüne alınır. Çalışma saati içinde mola zamanları birleştirilerek toplu olarak kullanılmaz ve personel binadan ayrılamaz. Mola esnasında meydana gelen olağan dışı durumlarda anında konsolunda olacak şekilde bina içinde bulunulur. Nöbet başlangıcı itibari ile ilk bir saat ve son bir saat içerisinde mola kullandırılmaz.
7.6. Çalışma esnasında, asılsız çağrı ve ihbarda bulunanlara ait bilgiler (gün içinde; 10 ve üzeri asılsız çağrılar ile her gün tekrar eden çağrılar ve sayı aranmaksızın küfür, hakaret v.b. olumsuz içerikli çağrılar) Kabahatler Kanununa göre işlem yapılması için Müdürlüğe bildirilir.
7.7. Çağrı Merkezi çalışanları (teknik personel dahil) nöbet teslim ve devirlerini birebir konsol/bilgisayar başında yapar. Nöbet esnasında gelişen önemli olaylar ya da devam eden vakaların bilgileri devredilmeden nöbet mahalli terkedilmez. Bunun dışında kurumlar tarafından belirlenmiş kurallara ve talimatlara uygun devir işlemleri gerçekleştirilir.
7.8. Nöbete başlarken sistem, yazılım ve donanım kontrolleri, çalışan tarafından yapılır. Çağrı alma ve yönlendirmede aksaklık yaşanmaması için tespit edilen sorun hakkında, teknik personel bilgilendirilir.
7.9. Çağrı Merkezinde, ilgili kurumlar adına hizmetin sürekliliği birim sorumlularınca yürütülür. Kurumlar tarafından, birim sorumlusuyla ilgili yapılan değişiklikler, en kısa sürede Müdürlüğe yazılı olarak bildirilir.
7.10. Çağrı Merkezi ve ilgili kurumlar arasındaki anlaşmazlık durumunda, konu öncelikle Müdürlük ve ilgili kurumların sorumlularıyla görüşülerek çözümlenir. Çözümlenemeyen durumlarda ilgili Vali Yardımcısı konu hakkında bilgilendirilir ve talimatları doğrultusunda hareket edilir.
7.11. Çağrı Merkezi salonuna her türlü taşınır bellek, cd, usb bağlantısı, ses veya görüntü kaydedici cihazların sokulması ve kullanılması yasaktır. Müdürlükçe verilen kulaklık vb. cihazlar haricinde konsol girişlerine herhangi bir cihaz takılması yasaktır.
7.12. Hizmet binası birimlerinde ve Çağrı Merkezinde; yazılım, donanım ya da elektrik arızalarına, görevli teknik personel dışında hiç kimse tarafından müdahalede bulunulamaz.
7.13. Çağrı Merkezinde görev yapan tüm personel kurumları tarafından temin edilmiş ve 112 Acil Çağrı logosu ve/veya yazısı bulunan kıyafetle çalışacaklardır. Görev sırasında tanıtıcı yaka kartı takılması zorunludur.
7.14. Binaya giriş çıkışlar, kartlı geçiş sistemi ve gerektiğinde diğer güvenlik sistemleri kullanılarak gerçekleştirilecektir. Bu amaçla her görevliye ayrı olarak tahsis edilen kartlar, başka kişilerin geçişi için kullanılmayacak, başkasına kullandırılmayacaktır.
7.15. Çağrı Merkezi salonunda, hiçbir şekilde ateşli silahlar, kesici, delici aletler ile silah olarak tanımlanabilecek malzeme bulunmayacaktır. Kolluk personeli silah ve benzeri malzemeleri kendilerine tahsis edilen dolaplarında muhafaza edeceklerdir.
7.16. Çağrı Merkezi salonunda yiyecek ve içecek (kapalı su hariç) bulundurulmayacak ve tüketilmeyecektir. Bu amaçla Çağrı Merkezinin dinlenme salonları, yemekhane ve diğer sosyal alanlar kullanılacaktır.
7.17. Çağrı Merkezi salonuna, ilgili kurumların personeli de olsa görevli olmayan personeller ve diğer şahıslar alınmayacak, ziyaretçi kabul edilmeyecek, izinsiz fotoğraf ve kamera çekimi yapılmayacaktır. Ziyaretçiler ile görüşmeler bina dışında veya Müdürlükçe belirlenen yerlerde yapılacaktır.
7.18. Çalışma saatleri dışında hiçbir personel Çağrı Merkezine girmeyecektir.
7.19. Çağrı Merkezinde bulunan ısıtma, soğutma, havalandırma ve yangın söndürme sistemleri, otomatik kapılar, bahçe ekipmanları ve diğer teknik cihazların komuta ve kontrolü teknik personelin uhdesindedir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personel
ÇAĞRI MERKEZİ PERSONELİ (ÇAĞRI ALICI)
Madde 8
8.1. Çağrı Merkezinde görev alacak çağrı alıcı personel, görev öncesi mutlaka “Temel Acil Çağrı Karşılama Eğitimi” alır. Çağrı alıcıların mesleki bilgi ve beceri düzeylerinin geliştirilmesine yönelik işe başlama ve iş değişikliklerinde, bireysel veya genel ihtiyaç belirlenmesi durumunda, süreç değişikliklerinde, görev alanı ve kapsamı değiştiğinde eğitim almaları Müdürlükçe sağlanır.
8.2. Çağrı alıcılara; uzman kişiler tarafından, mesleki rehberlik ve bireysel yönlendirme yapılır ve kişisel gelişimlerine destek verilir.
8.3. Çağrı Merkezine gelen her türlü çağrı; çağrı alıcılar tarafından cevaplanır, acil bir durum veya olayla ilgili olan veya acil birimleri ilgilendiren tüm çağrılarda, gerekli ilk çağrı bilgisi alınır ve vaka kaydı oluşturulan kayıt için, vaka bilgi giriş modülünde derhal konum sorgusu yapılır. Bir şekilde adresin tespit edilememesi halinde, adresi ve çağrının hangi kurum veya kurumlara aktarılması gerektiğini anlayacak düzeyde olay öğrenilir ve çağrı yönlendiricilere aktarılır. Çağrıların cevaplanmasında ilgili yönetmelik ve kurum çalışma talimatlarına uygun hareket edilir. Çağrı alıcıların acil aramayı ilgili kurumun çağrı yönlendiricisine aktarmasıyla sorumluluğu biter.
8.4. Çağrı karşılama hizmeti sunulurken uygun iletişim yöntemleri kullanılır. Arayanlara karşı gereken saygı, nezaket ve anlayış gösterilerek, yeterli bilgilendirme ve yönlendirme yapılır.
8.5. Müdürlük, önceden belirlenmiş ve açıklanmış kriterler doğrultusunda çağrı alıcı personelin performansını ölçmek ve değerlendirmekle yükümlüdür.
8.6. Müdürlük, acil ihbarda bulunmak amacıyla arayan vatandaşların, ilgili kuruluşların ve Çağrı Merkezinde görev yapan personelin özel ve gizli bilgilerinin korunması için tedbirler alır. İlgili kuruluşlara ait her türlü kayıt, veri, rapor gibi bilgi ve belgeler üçüncü şahıslarla paylaşılmaz.
8.7. Çağrı Merkezinde geçici görev ile çağrı alıcı, idari veya teknik birimlerde görevlendirilen personelin, görevlendirilme sürelerine bakılmaksızın, görev yaptıkları sürece; aylık, ödenek, her türlü zam ve tazminatları ile diğer mali ve sosyal hak ve yardımları ile iaşeleri kendi kurumlarınca karşılanır. Diğer kurumlar tarafından görevlendirilen personelin, kendi kurumunda sahip olduğu mali ve sosyal hakları her hangi bir kısıtlamaya tabi olmaksızın korunur.
8.8. Çağrı alıcı personel; hattın düşmesi, sessiz çağrı gibi iletişim sağlanamayan çağrılara söz konusu numarayı aramak suretiyle dönüş sağlar.
8.9. Kara listeye alma, çağrı engelleme gibi sistem yetkilerini kullanma sonucu oluşabilecek can ve mal kayıpları çağrı alıcının şahsi sorumluluğundadır.
8.10. Çağrı alıcının kendisine düşen çağrıya cevap vermemesi durumunda 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında belirlenen disiplin hükümleri doğrultusunda işlem yapılır.
ÇAĞRI ALICI KOORDİNATÖR VE GRUP SORUMLUSUNUN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Madde 9
9.1.Her ay yayımlanan nöbet çizelgesinde grup sorumlusu; Müdürlükçe, koordinatör; ilgili Vali Yardımcısı tarafından belirlenir.
9.2. Vardiya devir-teslim işlemi, tüm konsolların ( kulaklık girişleri, klavye, fare, ekran, masa, çalışma koltuğu, ayak sehpası vb.) çalışıp çalışmadığı kullanıcı personelce yapılır. Tespit edilecek sorunlar teknik personele iletilir.
9.3. Devir- teslim işlemi sırasında önceki vardiyadan devam eden işler varsa açıkça belirtilir.
9.4. Vardiya grubundaki personellerin mola süreleri koordinatör tarafından belirlenir. Koordinatörün izni olmadan Çağrı Merkezi terk edilmez.
9.5. Koordinatörler, Müdürlükçe yapılan toplantılara katılarak; toplantı kararlarını sorumlu oldukları vardiya grubu üyelerine iletmek ve uygulanmasını takip etmekten 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürüne karşı sorumludur.
9.6. Koordinatör, vardiyalı çalışan personelin görüş, öneri ve sorunlarını 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürüne bildirir.
9.7. Koordinatör, sistem rehberindeki yanlış kayıtları ve sıklıkla düşen asılsız çağrıları vardiya devir- teslim formuna kaydeder.
9.8. Koordinatör, Çağrı Merkezine gelen ve büyük vaka tanımına uyan çağrı geldiği anda kendi konsolunu kapatır ve olay hakkında detaylı bilgiyi 5N1K ( Ne? Nerede? Ne zaman? Nasıl? Niçin? Kim? sorularına cevap oluşturacak şekilde ) kuralına uygun formatta 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürüne bildirir, makul sürede ulaşamaması halinde ilgili Vali Yardımcısını doğrudan bilgilendirir.
9.9. Vardiya devir teslim tutanağına işlenmesi gereken bilgiler ve mutat formlar koordinatör tarafından Müdürlüğe iletilir.
9.10. Gelen çağrılar yönlendirildikten sonra yönlendirilen birim tarafından işleme alınıp alınmadığı koordinatör tarafından takip edilir. Gerekirse gelen çağrı sesli olarak çağrı alanında ilan edilir/yönlendirilen birim personeli çağrı yönlendirildiğine dair uyarılır. Çağrı yönlendiricinin konsol başında olmadığı vb. olumsuz durumlarda koordinatör başkanlığında çağrı alıcılar tarafından tutanak tutulur ve derhal koordinatör tarafından müdürlüğe teslim edilir.
9.11. Gruptaki çağrı alıcıların yıllık izin planlamalarında koordinatörün görüşü alınır.
9.12. Koordinatörün görevde bulunmadığı zamanlarda yerine grup sorumlusu vekalet eder.
İLGİLİ KURUM/KURULUŞ PERSONELİ ( ÇAĞRI YÖNLENDİRİCİ)
Madde 10
10.1. Çağrı yönlendirici kendisine aktarılan çağrıyı; 112 ve sonrasında kendi kurumunun adı ile karşılar. (112 Sağlık, 112 Polis, 112 İtfaiye vb.)
10.2. İlgili kurum, hizmetin gereklerine uygun olarak, belirlenen kriterleri sağlayan ve yeterli sayıda personeli, çağrı yönlendirici olarak çağrı merkezinde görevlendirmekle yükümlüdür. Bu personel; disiplin, sicil ve özlük hakları açısından bağlı oldukları kuruma tabi çalışır.
10.3. Kurumlar, çağrı merkezinde çalışan personelinin mola, yemek gibi aralar ile herhangi bir nedenle çağrıya yanıt verememe durumunu dikkate alarak yedek personelini yeteri kadar belirler ve gerekmesi halinde kurum grup sorumlusunun talebiyle kurum temsilcisi/grup sorumlusu/ilgili kurumun amirleri vasıtasıyla mesaiye davet eder. Müdürlüğün bilgilendirilmesi, ilgili kurumun grup sorumlusu tarafından koordinatöre yapılır.
10.4. Çağrı yönlendiriciler, Yönetmelikle belirlenen çağrı yönlendirici görev ve sorumlulukları yerine getirmekle yükümlüdür. Diğer hususlarda, kendi kurumlarının ve Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarına uymakla yükümlüdür.
10.5. Çağrı Merkezinde görev yapan personelin maaş ve ek ödemeleri, yemek, servis, kıyafet vs. giderleri bağlı olduğu kuruluş tarafından karşılanacaktır. İş kanununa tabi personeli Çağrı Merkezinde çağrı yönlendirici olarak görevlendiren kurumların 4857 sayılı İş Kanunu ve bağlı tali mevzuatını dikkate almaları ve çalışma süreleri ile diğer haklarını mezkur kanun kapsamında yerine getirme sorumluluğu ilgili kurumda olup, bu uygulamalardan kaynaklanabilecek her türlü adli ve idari yaptırımlar kurumlara aittir.
10.6. Müdürlük, ilgili kurumların çalışma sistemine, vardiya düzenine ve kurumun görev kapsamına giren konulardaki uygulamalara ve işleyişe müdahale etmeyecektir.
10.7. İlgili kurum, Müdürlüğün izni ve onayı olmadan çağrı alma hizmetini, hizmet binasının kullanımını, düzenini ve işleyişini etkileyen bir müdahale ve değişiklik yapmayacaktır.
10.8. Çağrı yönlendiricileri ve grup/birim sorumluları, Müdürlükçe belirlenen güvenlik ve diğer işleyiş kurallarına uyacaklardır.
10.9. Müdürlük, ilgili kurum çalışanlarının talep, görüş ve beklentilerini almak üzere kurum yetkilileri veya çağrı yönlendirici temsilcileri ile periyodik toplantılar düzenleyecektir.
10.10. Çağrı yönlendiriciler ve diğer kurum personeli, çalışma sistemi, çalışma verileri, bina düzeni vb. konularla ilgili şikayet, görüş, talep ve önerilerini sadece Müdürlüğe ileteceklerdir.
10.11. Çağrı yönlendiricilerin mesleki eğitimleri ilgili kurumları tarafından gerçekleştirilecektir. Çağrı Merkezinde kullanılan yazılım ve donanıma ait konularda talep edildiği takdirde Müdürlük eğitim düzenleyecektir. İhtiyaç duyulması halinde Müdürlük ilgili kuruluşun çağrı yönlendiriciler için yapacağı eğitimleri için eğitim ortamı sağlayacaktır.
10.12. Çağrı yönlendirici personel ve diğer kurum çalışanları, hizmetin yürütülmesi için kendilerine tahsis edilen kaynak ve imkanları özel amaçla ve hizmet amacı dışında kullanmayacaklardır.
10.13. Çağrı yönlendirmeyle ilgili görevin usulüne uygun yapılmaması durumunda her personel, kendi kurumunun bağlı olduğu mevzuat ve kurallara tabi olacaktır. İlgili kurum çalışanlarının bina kurallarına uymaması veya görevle ilgili usulsüzlük, aksaklık tespiti halinde Müdürlükçe; personelin bağlı olduğu kuruma, işlem yapılması amacıyla bildirim yapılacaktır.
10.14. Çağrı yönlendiricilerin görevini yerine getirmemesi, görevlerini aksatması, herhangi bir nedenle hizmet vermemesi durumunda ortaya çıkacak her türlü sorumluluk kurumların o gün görevli grup sorumlusu ve birim amirlerinde olacaktır. Hizmetin; personel eksikliği, vardiya sistemi, izin, rapor vb. nedenlerle aksaması halinde ortaya çıkacak her türlü sorumluluk ilgili kurumun yöneticilerine aittir.
10.15. Çağrı yönlendiriciler kendilerine yanlış çağrı yönlendirilmesi durumunda çağrıyı ilgili kuruma aktarır ve çağrının cevaplanıp cevaplanmadığını takip eder.
SORUMLULUK
Madde 11
11.1. Çağrı merkezinde görevli idari ve teknik personel ile çağrı alıcı personel, grup sorumluları ve koordinatör, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürüne ve Vali Yardımcısına karşı sorumludur.
11.2. Birim sorumluları, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürüne ve ilgili Vali Yardımcısına karşı sorumludur.
11.3. Olağanüstü bir olay ile kamuoyunda geniş bir kitleyi etkileyen herhangi bir olayın ihbar edilmesi halinde, vaka konusunda çağrı alıcı ve çağrı yönlendirici personel tarafından bu yönergede belirtilen yerlere bilgi verilir.
11.4. Koordinatör olarak belirlenen personel, vakanın özelliğine göre öncelikle kurumlar arası koordinasyonu sağlamakla sorumludur. Bu faaliyetleri ile ilgili 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürünü bizzat bilgilendirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Kriz Durumlarına Göre Yapılması Gerekenler
ACİL ÇAĞRILARDA OLAĞANÜSTÜ YOĞUNLAŞMA
Madde 12
12.1. Mesai saatlerinde 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürünün, diğer zamanlarda Koordinatörün vereceği alarm ikaz işaretleriyle veya talimatıyla öncelik sırasına göre;
a)Mevcut vardiyada dinlenmede olanlar,
b)Mesai saatleri içerisinde olan idari personel,
c)Teknik personel ( teknik müdahale ihtiyacı olmaması halinde), konsol başına derhal geçerler.
12.2. Tüm personel kendisine ulaşılabilir konumda telefonunu açık tutar. Bulunduğu adres, ek iletişim bilgilerini Müdürlüğe iletir.
12.3. Kriz durumu olduğu öğrenildiğinde Müdürlükten iş başı talimatı beklenmeden en kısa zamanda Çağrı Merkezine ulaşıp görev başı yapılır.
12.4. Kriz süresince 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü veya Koordinatörün izni olmadan vardiya devredilmez.
12.5. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü veya Koordinatörün, krizin bittiği kararıyla, normal çalışma düzenine geçilir.
SİSTEM ÇÖKMESİ
Madde 13
Yazılım arızası, UPS, jeneratör, trafo arızası, elektrik arızası vb. nedenlerden sistemin kapanması, çağrıların analog hatlara düşmesi durumudur.
13.1. Sistemi yeniden çalıştırmak için usulüne uygun teknik girişimler sorumlu personelce yapılır.
13.2. Krizin durumuna göre 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü veya Koordinatör farklı çalışma sistemi belirleyebilir.
13.3. Vaka kaydı formları kağıt ortamında oluşturulur.
ALTYAPI ÇÖKMESİ
Madde 14
112 Çağrı Merkezine iletişim sağlayan hatların kopması, hizmet binasında muhtelif sebeplerden hizmet verme imkanının kalmaması gibi durumlar.
14.1. Teknolojik imkanlar ölçüsünde ve sorumlu personel tarafından Çağrı Merkezine iletişim bağlantıları çeşitlendirilerek krize hazır olunur.
14.2. Kriz durumunda Bakanlık, Türk Telekom, v.b. ilgili kurumlarla acil iletişime geçilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Amirlere Silsile Yoluyla Bildirilmesi Gereken Büyük Vakalar
BÜYÜK VAKALAR
Madde 15
15.1. Benzinlik, ofis, bitişik nizam sıralı ev yangınları, ahır ve samanlık yangınlarında hayvan telefi,
15.2. Basında çıkması muhtemel olaylar,
15.3. Askeri araç kazası, güvenlik güçlerine saldırı,
15.4. Öğrenci servisi, şehirlerarası otobüs, tehlikeli madde taşıyan araç ve turistik gezi kazaları,
15.5. Çok sayıda ölü ve yaralı olan vakalar,
15.6. Toplumsal olaylar (gösteri, yürüyüş, linç girişimi vb.)
15.7. Kitleleri etkileyen deprem, sel, toprak kayması, çığ düşmesi,
15.8. Uçak düşmesi, tren kazası,
15.9. Terör olayları,
15.10. KBRN sızıntı, kaza, sabotaj,
15.11. Yerli ve yabancı protokolde olan şahısların geçirdiği kazalar,
15.12. Yukarıda sayılan olayların öğrenildiği andan itibaren silsile yolu ile kurumlar ilgili amirlerine ve Koordinatöre bilgi verir.
ALTINCI BÖLÜM
Yürütme
Bu yönerge 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürünce yürütülür.
YEDİNCİ BÖLÜM
Yürürlük
Bu Yönerge Ağrı Valisinin onayına müteakip yürürlüğe girer.
OLUR
…../…./2022
Dr. Osman VAROL
Vali
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü