Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

YALOVA 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
    • 112 AÇM Müdürü
    • Yönetmelik
    • Yönerge
  • Projeler
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim

Basın Açıklaması

02.08.2017
 
YALOVA 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ
 
Yalova 112 Acil Çağrı Merkezi (AÇM) Müdürü Muharrem BUKAN, Yalova  112 Acil Çağrı Merkezi hakkında kısa zamanda sisteme entegresi yapılması planlanan çağrı merkezlerinden  110 itfaiyeyi 3 Kasım 2015 tarihinde devreye alındığını, 3 Aralık 2015 tarihinde 122 AFAD, 15 Aralık 2015 112 Acil Sağlık birimini, 05 Ocak 2016 tarihinde 156 Jandarma ve 9 Aralık 2016 tarihinde 177 Orman Yangın devreye alınmıştır. 155 Emniyet önümüzdeki aylarda devreye alınarak tüm acil aramaları 112 Acil Çağrı Merkezinde toplanacağını belirtti. 
 
Türkiye’de bütün acil çağrıların tek numarada toplanması çalışmalarının Matra Projeleri kapsamında 2003 yılında başladığını dile getiren Muharrem BUKAN: “ 2005 tarihinde, Antalya ve Isparta Pilot İller olarak belirlendi ve 2009 yılında faaliyete geçirildi ardından sırası ile 10 il daha faaliyete alınarak ilk faz tamamlandı. Aralarında Yalova ’nın da bulunduğu 13 ili kapsayan ikinci faz ise 2015 yılı içerisinde devreye alındı. 2018 yılına kadar 81 ilin tamamı tek numaraya geçecek” dedi.
 
Genelde 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün 112 Acil Sağlık Hizmetleri Müdürlüğü ile karıştırıldığını belirten Bukan, 112 Acil Sağlık Hizmetlerinin Sağlık Bakanlığına, kendilerinin ise İçişleri Bakanlığına bağlı olduğunu 112 Acil Sağlık Hizmetleri personellerinin de 15 Aralık 2015 tarihinde kendi bünyelerine katıldıklarını idari olarak Sağlık Müdürlüğüne, iş ve işleyiş olarak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne bağlı olduğunu dile getirerek, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün görevlerini şöyle sıraladı: “ İl genelinde; İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Güney Marmara Sahil Güvenlik Grup Komutanlığı, Belediyeler, Orman İşletme Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ile Valilikçe belirlenen diğer kurumların görev alanına giren acil çağrıları 24 saat sürekli erişim esasına göre karşılamak ve bu hususta gerekli tedbirleri almak, Acil çağrıları, çağrı merkezinde acil yardım hizmeti sunan kurumlara yönlendirmek, Acil yardım hizmeti sunan kurumlar arasında gerekli işbirliği ve koordinasyonu sağlamak, Kurumsal kapasitenin geliştirilmesine yönelik acil çağrı hizmetleri alanında; hizmet içi eğitim programlarını yapmak, Bakanlığın izni ile finansman sağlayan ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların proje çağrılarını takip ederek, hibelere yönelik proje hazırlamak, Acil çağrı hizmetlerine yönelik ilgili kurumların talep ve görüşlerini de alarak yazılım değişikliklerini Genel Müdürlüğe teklif etmek, İlgili kurumların acil yardım hizmeti sunan komuta ve kontrol merkezleri ile telli, telsiz iletişimleri ile yazılımları arasında bağlantı sağlamak, İhtiyaç duyulması halinde acil çağrı karşılama ve yönlendirmelerle ilgili olay yerinde iletişimi ve yönetimi sağlayacak mobil merkezleri kurmak ve işletmek, İlgili kurumlarla birlikte tatbikatlar planlamak ve uygulamak, İlgili kurumların görüş ve önerilerini de dikkate alarak çağrı merkezi hizmetlerinin sunumu için gerekli olan her türlü altyapıyı kurmak, işletmek ve kurumların kullanımına sunmak, Çağrı merkezinin fiziki imkânları ölçüsünde ilgili kurumların komuta ve kontrol merkezi ihtiyaçları için çağrı merkezinde ve diğer mahallerde valilik onayına istinaden yer tahsisi yapmak, Çağrı merkezi hizmetlerine ilişkin kamuoyunu bilgilendirmek, Çağrı merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul edenleri tespit etmek ve buna ilişkin iş ve işlemleri yürütmek ve Valilikçe verilen benzeri diğer görevleri yapmak. 112 Acil Çağrı Numarasının Özellikleri nelerdir diye bir kere      
Ücretsiz olacak, 7/24 esasına göre her zaman kullanıma hazır olacak, Telefonlar görüşmelere kapalı olsa dahi aramalara açık tutulacak, Arayan kişinin isim-adres-konum bilgileri çağrı ile birlikte görüntülenecek, Kişisel verilerin gizliliği ve kişisel mahremiyet koruma altına alınacak, Kişisel bilgilerini vermek istemeyen abonelerin de isim-adres-konum bilgileri yer alacaktır dedi.
 
5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre İl Valisi tarafından 250 Türk Lirası İdari para cezası verilir, tekerrür halinde bu ceza iki katı olarak uygulanır’’   Asılsız aramalarda 112 hattının lüzumsuz meşgul edilmesi halinde idari para cezaları her takvim yılı başından geçerli olmak üzere o yıl için tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında arttırılarak uygulanır, 2017 yılı için İl Valisi tarafından 301 Türk Lirası idari para cezası verilir. Tekerrür halinde bu ceza iki katı uygulanır. Aynı kişinin asılsız ihbarlarının devamında Adli Makamlara suç duyurusunda bulunulur.
 
Vatandaşlarımızın büyük çoğunluğunun acil çağrıların tek merkezde toplandığını bilmediğinden; Kurumlara yapacakları ihbarlarda “Yalova acil çağrı merkezi” anonsunu duyduktan sonra telefonu kapatan oranının % 49 oluğunu belirten Bukan. Gelen Çağrı görüşmelerinde sistemden veya arayandan kaynaklanan bir hata nedeniyle konuşmanın kesilmesi halinde derhal arayan kişinin geri aranıldığını belirtmiştir.
 
Acil çağrı merkezine 2017 yılının ilk 6 ayında 154.583 çağrı gelmiş ve bunun 113.924’ü gereksiz olduğu bununda %73 oranına tekabül ettiği görülmüştür. Gereksiz çağrıların temel nedenin evde kullanılmayan hatsız cep telefonlarının çocuklara verilmesi sonucunda çocukların araması, vatandaşlarımızın cep telefon tuş kilidinin açık bırakıldığından cep telefonu acil çağrı merkezini otomatik olarak aranması ve ayrıca sorunlu kişilerin acil çağrı merkezinin rahatsız etmesinden dolayı vatandaşların hizmete ulaşmasına mani olduğu belirtmiştir.
 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız