T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi projesi 112 acil çağrı numarasına bağlı olarak çalışan araç içi acil çağrı sistemini hedeflemektedir. 31.03.2018 tarihinden itibaren Avrupa Birliği ülkelerinde tüm araçlar bu sisteme uyumlu halde üretilmekte olup, ülkelerin de Acil Çağrı Merkezlerini e-Call çağrılarını karşılayacak şekilde yeniden dizayn etmeleri istenmektedir.
Bu sisteme sahip olan bir araç kaza yaptığında sistem otomatik olarak devreye girecek ve 112 acil çağrı merkezini arayacaktır.112 Acil Çağrı Merkezi, arayan aracın konum bilgisini araçta bulunan GPS ile tespit edecek ve araçta bulunan sensörler sayesinde araçta meydana gelen hasarı da yaklaşık olarak hesap edecektir. Çarpma ile birlikte devreye giren sistem sayesinde araç içerisinde bulunan kişiler ile Acil Çağrı Merkezinde bulunan görevliler karşılıklı olarak görüşebileceklerdir. E- Call çağrısı alındıktan sonra Acil Çağrı Merkezinde (Polis – Jandarma – Ambulans – İtfaiye )bulunan tüm görevliler tarafından kaza yapan araca gerekli müdahale yapılacaktır.
2011–2013 yılları arasında 9 Avrupa ülkesi 112 alt yapısını kullanarak, birlikte çalışabilir araç içi acil çağrı sistemini kurmaya başlamışlardır. Pilot ülkelerdeki uygulamalar Avrupa Standardizasyon Kurumunun belirlediği standartlar çerçevesinde değerlendirilecek ve tüm Avrupa Birliği ülkelerinde uygulama birliği sağlanacaktır.
Pilot Ülkeler
Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi 1 projesi Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Finlandiya, Almanya, Yunanistan, Hollanda, İtalya, Romanya ve İsveç tarafından yürütülmektedir. 2013–2015 yılları için Avrupa Birliği tarafından Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi 2 projesine 3 milyon EURO ödenek ayrılmıştır. 1 Ocak 2013 tarihinde 9 pilot ülkeye ilave olarak 6 yeni ülke projeye dâhil edilmiştir. Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi 2 projesinin pilot ülkeleri Türkiye, İspanya, Bulgaristan, Lüksemburg, Danimarka ve Belçika’dır.
Proje, Türkiye adına İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmüş olup, ASELSAN A.Ş.- TÜRK TELEKOM A.Ş. – TURKCELL - RENAULT- TOFAŞ İçişleri Bakanlığının alt yüklenicileri olarak projede yer almışlardır.
Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi projesinin temel amacı Avrupa Birliği ülkelerinde araç içi acil çağrı sistemini oluşturmak ve Avrupa’da uygulama birliği altyapısını gerçekleştirmektir. Bu projenin iki önemli koşulu bulunmaktadır;
Sistemin Avantajları
Aracınızdaki e-Call cihazı, kaza anında ciddi bir darbe ikazı alır almaz en yakın 112 Acil Çağrı Merkezini arayarak kaza yerinin coğrafi koordinatlarını ve ilgili diğer bilgileri çağrı merkezine iletebilmektedir.
Araç içerisindekiler bilinçlerini kaybetseler dahi, kurtarma ekiplerine kazanın olduğu yerin bilgisini ve araçtaki hasar miktarını verebilmektedir.
Sistemin devreye girmesi ile birlikte araç içerisindeki konuşmalar olay anında 112 acil çağrı merkezindeki görevliler tarafından dinlenebilmektedir.
Ekipler dakikalar içerisinde olay yerine intikal ederek olaylara müdahale edebilmektedir. e-Call olarak adlandırılan bu sistem tüm Avrupa Birliği ülkelerinin yanı sıra Norveç, İzlanda ve İsviçre’de de uygulamaya konulacaktır.
Aynı cihaz bir buton aracılığıyla manuel olarak da acil çağrı yapabilmektedir.
SONUÇ
112 acil çağrı servisi tabanlı araç içi acil çağrı sisteminin yerleştirilmesi ile ilgili tip onayı hakkındaki 29/4/2015 tarihli ve 2015/758/AB sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konsey Regülasyonu kapsamında 31.03.2018 tarihinden itibaren otomotiv sektöründe üretilecek olan yeni tip araçlar e-Call sistemine uyumlu olarak piyasaya sürülmektedir.
Türkiye’de Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 29/4/2015 tarihli ve 2015/758/AB sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konsey Regülasyonu kararını dikkate alarak Avrupa Birliği mevzuatına uyum çerçevesinde “112 Acil Çağrı Servisi Tabanlı Araç İçi Acil Çağrı Sisteminin Yerleştirilmesi İle İlgili Tip Onayı Yönetmeliği” ni yayımlamıştır.
Bu proje kapsamında Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliğinde tanımlanan M1 ve N1 kategorisi araçları ve bu araçlar için tasarımlanmış, imal edilmiş olan 112 tabanlı araç içi acil çağrı sistem, aksam ve ayrı teknik ünitelerini kapsar.
M1 sınıfı araçlar yolcu taşımacılığında kullanılan ve sürücü dahil en fazla 9 oturma yeri olan motorlu araçlardır ve N1 sınıfı araçlar ise yük taşımasında kullanılan ve azami ağırlığı 3.5 tonu aşmayan motorlu araçlardır. Bu araçlar için e-call modülü kullanması zorunludur.
İçişleri Bakanlığı tarafından, yeni nesil 112 çağrı karşılama yazılımının e-Call modülü entegrasyonu sağlanarak, tüm Türkiye’den gelecek e-Call çağrılarının operatörler tarafından karşılanabilmesi sağlanmıştır. Bu kapsamda, Mercedes ve Volvo firmaları ile saha testleri yapılmış olup, 1000 üzerinde e-Call çağrısı gerçekleştirilmiş ve 7500 km üzerinde yol kat edilmiştir.
e-Call sistemi 2018 yılı haziran ayından itibaren ülkemizde faal olarak kullanılmaktadır.
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü