112 Acil Çağrı Merkezi Personeli Hizmet İçi Eğitimi

18.01.2020

İller İdaresi Genel Müdürlüğü koordinesi ve sorumluluğunda; 02-06 Aralık 2019 tarihleri arasında “112 Acil Çağrı Merkezi Personeli Hizmet İçi Eğitimi" 81 il 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürünün ve personelinin katılımıyla Antalya'da yapılmıştır. 

Eğitim programına İçişleri Bakanı Sayın Süleyman Soylu, Antalya Valisi Sayın Münir KARAOĞLU, İller İdaresi Genel Müdürü Sayın Ali ÇELİK ve Daire Başkanı Tarık BAHADIR katılmıştır.

Sayın SOYLU konuşmasında: “12 ilimizde bina inşaatı devam ediyor. 25 ilimizde donanım kurulumu başladı. Aydın'da donanım kurulumuna başlama aşamasında, Tekirdağ'da ise henüz ihale aşamasındadır. 45 ildeki uygulamada 7 kurumun acil çağrıları tek numara altında toplanmıştır. Sistem şu anda Türkiye nüfusunun yüzde 76'sına hizmet vermektedir. Diğer illerimizde 112 numarası, sadece ambulans ve sağlık hizmetleri için faaliyettedir. Projeyle ilgili yerli ve milli olarak üretilmiş bulunan Yeni Nesil Acil Çağrı yazılımı, bakanlığımız bünyesinde üretilmiş, uluslararası ödüle layık görülmüş bir yazılımdır. Halihazırda çağrı alıcı ve cevaplama süresi geçen yıla göre yüzde 16 kısalarak 2,79 saniyeye, çağrı alıcı görüşme süresi yüzde 1,63 hızlanarak 21 saniyeye, çağrı yönlendirici cevaplama süresi yüzde 24 hızlanarak 5,38 saniyeye, çağrı yönlendirici görüşme süresi de 57 saniyeye düşmüştür. Toplam süre ise geçen yıla göre 3 saniye azalarak 86,98 saniye olmuştur. Burada bizim 60 saniyeye düşmemiz lazım. 1 Ocak-30 Kasım 2019 arasında 44 ildeki yeni nesil 112 çağrı merkezlerimize gelen toplam çağrı sayısı 39 milyon 216 bin 435'tir. Bu ihbarların yüzde 68'i yani 26 milyon 270 bini asılsız ihbardır. 12 milyon 496 bini de gerçek ihbardır. Biz bunu düzeltebiliriz. Asılsız ihbarlara karşı ceza uygulamasına da başladık. Valiliklerimiz tarafından 250 lira ceza kesilmektedir ancak mesele ceza tahsil etmek değil hayat kurtarmaktır." ifadeleriyle 112 Acil Çağrı Projesi ile ilgili istatistiki ve güncel bilgilere yer vermiştir.