T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
112 Acil Çağrı Merkezi’nin İlk Çağrı Alımı, Vali Osman Hacıbektaşoğlu Tarafından Yapıldı.
112 Acil Çağrı Merkezi, gerekli teknik altyapının ve personel eğitimlerinin tamamlanmasının ardından hizmet vermeye başladı.
İçişleri Bakanlığımızca tüm acil çağrıların tek numara ve merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilmesi amacıyla 81 ilde hayata geçirilecek "112 Acil Çağrı Merkezi", Siirt Merkez Doğan Mahallesi Eruh Karayolu üzerindeki yeni binasında hizmet vermeye başladı.
Merkezde, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Nurtaç Arslan ile birlikte incelemelerde bulunan Vali Osman Hacıbektaşoğlu 112 Acil Çağrı Merkezine gelen ilk çağrıya cevap vererek ilgili birime yönlendirdi.
Vali Hacıbektaşoğlu daha sonra hizmet binasındaki diğer birimleri gezerek ilgili birim amirlerinden bilgi aldı.
Vali Hacıbektaşoğlu, burada yaptığı açıklamada, merkezin son teknolojik sistemle donatıldığını ve Türkiye'de 75. merkez olarak hizmete girdiğini söyledi.
Merkezin 24 milyon 16 bin 764 liraya mal olduğunu belirten Hacıbektaşoğlu, "Acil çağrı merkezleri, bu çalışmayla tek merkez, tek numara ve tek yazılımda karşılanacak. Zaman kaybını önleyecek ve etkin müdahaleyi sağlayacak. Sağlıkla, yangınla veya trafik kazasıyla ilgili bir çağrı geldiğinde ilgili kurumlar anında haberdar olacak. Anında ilgili kurumlar olaya müdahale edebilecek. Çağrının alınması, olaya müdahale edilmesi ve bir yaralının hastaneye ulaşmasına kadar tüm süreçlerin kayıt altına alınması, takip edilmesi ve müdahalenin tüm Türkiye'de belli standartlarda yapılıyor olması ve bunun kontrol ediliyor olması çok önemlidir." dedi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla yürütülen projeye İçişleri Bakanlığının büyük önem verdiğini dile getiren Hacıbektaşoğlu, şunları kaydetti:
"İller İdaresi Genel Müdürlüğü ve İçişleri Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Komutanlığı, Sağlık Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı, AFAD Başkanlığı ve bütün paydaş kurumların ihtiyaçlarına göre hazırlanmış bir yazılımdır. Merkezi bir yazılım ve sistemle çalışıyor. Hem sürdürülebilirlikte hem de personel tasarrufu donanım altyapısı Türkiye için çok büyük bir imkân sağlıyor. Yangın ve deprem gibi afet durumunda bir ilin internet bağlantısı devre dışı kaldığında bile hemen komşu il devreye girerek o ilin ihtiyaçlarını karşılayabiliyor."
İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Nurtaç Arslan da 112 Acil Çağrı Merkezi'nin haziran sonu itibarıyla 81 ilde faaliyete girdiğini bildirdi.
Arslan, acil çağrılarla ilgili 4 yabancı dilde çağrı alabildiğini belirterek, "Ayrıca işitme engellilere yönelik bir yazılım var. 112 Acil Çağrı Merkezi'ne ulaşıp acil durumlarını bildirebiliyorlar. Bu konuda çok illeri noktadayız." dedi.
Açılış törenine, Vali Yardımcıları Abdulhamit Karaca, Resul Özdemir, Samet Öztürk, İl Emniyet Müdürü Saruhan Kızılay, İl Jandarma Komutan Vekili Albay Mevlüt Yıldız Siirt Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nihat Şındak, Kurtalan Kaymakamı İhsan Emre Aydın, 112 Acil Çağrı Müdürü Sami Bozkurt ve ilgili kurum müdürleri katıldı.
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü