T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ülkemizde yardım talep ve ihbarlar, çeşitli kurumlara ait 155-156-158-110-112-177 vb. acil yardım telefonlarına yapılmaktadır. Ancak acil yardım numaralarının muhtelif ve çok sayıda olması nedeniyle uygulanmasında zorluklar çekildiği bilinmektedir. Ayrıca karşılaşılan olayın hangi kurumu veya kurumları ne derecede ilgilendirdiği veya önceliğin hangisinde olduğu hususunda tereddüde düşülmesi ve birkaç kurumu ilgilendiren bir olay karşısında tüm irtibat telefonları bilinse bile, ayrı numaralar aranmak durumunda kalınması nedeniyle, zaman ve kaynak israfı ile birlikte can ve mal kayıpları da yaşanabilmektedir.
Batı ülkelerinde, emniyet, sağlık ve yangın gibi acil yardım hizmetleri tek merkezden koordine edilmekte olup, Avrupa Birliği'ne üye ülkelerde 112, Amerika'da 911 numarası acil yardım hattı olarak kullanılmaktadır.
Avrupa Birliği, 29 Temmuz 1991 tarihli kararı ile birlik çatısı altındaki tüm ülkelerde 112 hattının “Tek Avrupa Acil Çağrı Numarası-Single European Emergency Call Number” olarak kullanımını öngörmüştür.
Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde, Ülkemizde “Tek Acil Çağrı Numarası” oluşturma çalışmalarına; 2003 yılında, Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığı’nın işbirliği ile MATRA Projeleri kapsamında başlanmış, 06 Nisan 2005 tarihinde, Antalya Pilot İl olarak belirlenmiştir.
112 Acil Çağrı Merkezi sisteminin 3 temel amaç ve işlevi vardır;
1) Acil çağrı gerektirecek durumlarda kişilerin birden çok numara yerine tek bir numarayı (112) bilmeleri ve kullanmaları,
2) Acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmalarının sağlanması,
3) Kurumların, gereksiz ve asılsız çağrılar nedeniyle artan iş yükünün azaltılması ve daha etkin çalışmasının sağlanması.
Kurumumuzun mevcut kadrosunda 1 Müdür, 1 Şef, 3 Mühendis, 2 tekniker, 8 Teknisyen, 13 VHKİ, 17 Bürü Personeli ve 8 Görevlendirme, personeli olmak üzere toplamda 45 kadrolu personeli bulunmaktadır.
Entegre olan Sağlık biriminde 63 Çağrı Yönlendirici ve 14 Doktor bulunmaktadır.
Entegre olan Emniyet Biriminde 19 Çağrı Yönlendirici bulunmaktadır.
Entegre olan Jandarma Biriminde 6 Çağrı Yönlendirici bulunmaktadır.
Entegre olan İtfaiye Biriminde 10 Çağrı Yönlendirici bulunmaktadır.
Hizmet binamızın tüm ihtiyaçları tamamlanmış olup, Bakanlığımız eğitim elemanları gözetiminde 24.01.2019 Perşembe günü saat 10:00‘da 110 İtfaiye Hizmetleri ile çağrı almaya başlanılmıştır.
Jandarma ve Sağlık birimlerinin de Kurumumuza entegrasyonu için gerekli alt yapı çalışmaları tamamlanmıştır. Bakanlığımızca , 18-19 Kasım 2019 tarihlerinde 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü hizmet binasında tüm personelimize eğitim verilmiştir. 20.11.2019 Çarşamba günü saat 10.00’da 112 Ambulans ve 156 Jandarma çağrıları Çağrı Merkezimiz tarafından alınmaya başlanılmıştır.
Emniyet Biriminin tüm eksiklikleri giderilmiş, İçişleri Bakanlığımızın Eğitim personelleri 17,18/02/2020 tarihlerinde iki günlük Eğitim programı düzenlenmiş ve Emniyet Çağrı Yönlendirme personellerine 112 Acil Çağrı Merkezi Yeni Nesil Yazılımı anlatılmıştır. 155 Polis İmdat birimimizin Acil Çağrıları 19.02.2020 Çarşamba günü saat 10.00 ‘da Çağrı Merkezimizce karşılanmaya başlanılmıştır.
İçişleri Bakanlığımızın belirleyeceği takvim doğrultusunda sırasıyla Afet ve Acil Durum İl Müdürlüğü, Orman İşletme Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Komutanlığı acil çağrı hizmetleri ve Acil Çağrı İl Koordinasyon kurulunun uygun göreceği kurumlar eklenerek proje tamamlanacaktır. Proje tamamlandığında Samsun İl sınırları içerisindeki tüm çağrı alıcı kuruluşlar 112’de tek çatı altında toplanmış olacaktır. Vatandaşımız 112 numarası ile devletimizin tüm çağrı alıcı kurumlarına ulaşarak, yaşamını olumsuz etkileyen olaylar 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nün koordinasyonunda giderilmiş olacaktır.
İlimiz için önemli bir hizmet birimi olan İçişleri Bakanlığı Samsun 112 Acil Çağrı Merkezimizin ilimize ve ülkemize hayırlı olması temennilerimle, görev alacak tüm kademedeki arkadaşlarımıza başarılar dilerim." dedi.
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü