T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
OSMANİYE 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİNE SIKÇA SORULAN SORULAR
1.112 Acil Çağrı Merkezi hizmet alanı nedir?
Sağlık, emniyet, jandarma, itfaiye, afet, orman yangını ilgilendiren her türlü durum için kurumlar arası koordinasyonun sağlanabilmesi için 112 tek çağrı sistemine geçilmiştir. Artık 155, 156, 110, 177, 122 numaralarının yerine sadece 112’yi arayabilirsiniz.
Not: Denize kıyısı olan illerimizde 112 Acil Çağrı Merkezleri Sahil Güvenlik Komutanlığını ilgilendiren çağrıları da karşılamaktadır.
2.Eski Acil Durum Numaraları (155, 156, 110, 177, 122) ne olacak?
Çağrı Merkezimize dahil edilen kurumların ilgili üç haneli numaraları da kurumumuza yönlendirilmektedir. Bu numaralara arama yapıldığında da yine 112 numarası çevrilmiş gibi çağrı merkezimize ulaşılmaktadır.
3.112’yi hangi durumlarda arayabiliriz?
Sağlığı tehdit eden her türlü acil durum (göğüs ağrısı, bayılma, boğulma, trafik kazası, zehirlenme, yaralanma, kırık çıkık şüphesi vb.)
Emniyetinizi tehdit eden her türlü durum (hırsızlık, gasp, yaralama, kaçakçılık vb.)
Yangınlarda (ev, araç, anız, orman vb. yangını)
Olağan dışı Durumlar (deprem, sel, göçük, kaybolma vb.) 112 Acil Çağrı Merkezinin hizmet kapsamına girmektedir.
4. Elektrik kesintisi, doğalgaz arızası gibi durumlarda 112'yi arayabilir miyim?
Bu gibi durumlar 112 Acil Çağrı Merkezi kapsamında değerlendirilmemektedir. Elektrik arızası için 186 ve Doğalgaz için 187 aranmalıdır.
5.112 gereksiz yere meşgul edilirse ne olur?
Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul ettikleri tespit edilen kişilere 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre İl Valileri tarafından idari para cezası verilir. Tekerrür hâlinde bu ceza iki katı olarak uygulanır.
6.112’yi aradığımda ne sorulur?
Telefonu açan yetkili sizden olayın ne olduğunu, niçin aradığınızı ve olayın olduğu yerin adres bilgisini ister. Olayın 112 çalışma sistemi kapsamında değerlendirdiğinde sizi durumunuzla ilgili kurum yetkilisine (emniyet, sağlık vb.) aktarır.
7.112 araması yaptığımda neden birden fazla kişiyle konuşuyorum? Bu zaman kaybı değil mi?
Acil durumların önemli bir kısmı birden fazla kurumu ilgilendirmektedir. O yüzden 112 acil çağrı sistemi işleyişinde yapılan çağrı ilk önce vakayla ilgili temel bilgileri alıp ilgili kurumlara yönlendirme yapan çağrı karşılayıcı personel tarafından karşılanmaktadır. Kurumların görev alanlarıyla ilgili bilgiler ise çağrı alıcı tarafından çağrının aktarıldığı çağrı yönlendirici personel tarafından alınmaktadır.
Birden fazla kişiyle görüşmenin daha fazla zaman alacağı endişesi sıkça dile getirilmekle birlikte doğru değildir. Acil çağrı sisteminin işleyişi bilginin arayan kişi tarafından bütün kurumlara tek bir aramayla bir defada aktarılabilmesini sağladığı için tam tersine zaman kazanmayı sağlamaktadır.
8.112 aramaları ücretli midir ?
112 numarası tüm cep telefonları ve sabit hatlardan ücretsizdir.
9.112 numarasını sadece il merkezinden mi arayabiliriz?
112 numarasını il genelinde tüm ilçe, köy, mahallelerden arayabilirsiniz. Bulunduğunuz yerin sağlık, emniyet, itfaiye vb. numaralarını bilmenize gerek yoktur. 112’yi aradığınızda ihtiyacınız olan yardım size sağlayacaklardır.
10.Ambulanslar, İtfaiye araçları vb. 112 AÇM hizmet binasında mı bulunuyor?
Binamızda sadece yapılan çağrıları karşılama hizmeti verilmektedir. Acil duruma müdahale edecek ekipler bağlı oldukları kurumlara ait istasyonlarda veya görevlendirildikleri noktalarda bulunmakta olup kurumumuzca alınan çağrı üzerine ilgili birimler olay yerine intikal etmektedir.
11.112 Çağrı Merkezi ile ilgili sorularımı, görüş, öneri ve eleştirilerimi nasıl bildirebilirim?
Web sayfamızda bulunan telefon numaramız ve e-postamız ile bizlere ulaşabilirsiniz.
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü