Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

HATAY 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
    • 112 AÇM Müdürü
    • Teşkilat Yapımız
    • Bürolar
      • Bilgi İşlem ve Teknik Hizmetler
      • Kalite Koordinasyon ve Değerlendirme
      • Muhasebe ve Satın Alma
      • Personel ve İdari İşler
  • Mevzuat
    • Kanun
    • Yönetmelik
    • Yönerge
  • Projeler
    • 112 Acil Çağrı Merkezi İhbar Formu
    • 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi
    • eCall
    • Engelsiz 112
    • Kurum Tanıtımı
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim

Hatay 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü Stajyer Yönergesi

07.08.2017
YATIRIM İZLEME VE KOORDİNASYON BAŞKANLIĞI
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ STAJ YÖNERGESİ
 
 
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve İlkeler
 
Amaç                                                  
MADDE 1- Yurt genelinde Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümünü okuyan öğrenciler Hatay 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde, kendi programları ile ilgili eğitimleri sırasında öğrendikleri teorik ve pratik bilgileri, değişik uygulama alanlarında kullanarak mesleki bilgi ve becerilerini arttırmaları, iş güvenliği, çevre, etik kurallar, bireysel ve ekip çalışma becerisini geliştirme ve mezuniyetlerinden sonra görev alacakları yerlere daha kolay uyum sağlamalarına yardımcı olmaktır.
 
Kapsam
MADDE 2- Yurt genelinde Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümünü okuyan öğrencilerin Hatay 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde yapacakları staj çalışmaları ile ilgili usul ve esasları kapsar.
 
Dayanak
MADDE 3-  14.02.1985 tarih ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 28 inci maddesi,16.05.2014 tarih ve 29002 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İçişleri Bakanlığı 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.
 
Tanımlar ve Kısaltmalar
MADDE 4- Bu Yönergede geçen;
a) Acil Çağrı: Kamu düzeni ve güvenliği, kişi sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehditler ve mala yönelik zararları içeren durumlara ilişkin her türlü çağrıyı,
b) Acil Çağrı Hizmeti: Acil çağrının alınmasından ilgili kurum ya da kuruluşların acil çağrı hizmetini tamamlamasına kadar geçen sürede verilen sevk ve koordinasyon hizmetini,
c) Acil Çağrı Yazılımı: Acil çağrı merkezine gelen çağrıların, istatistiklerin, acil çağrı hizmeti yönetme sürecinin bilgisayar ortamında takip ve kaydını sağlayan güvenliği tesis edilmiş yazılımı,
ç) Acil Yardım Hizmeti: İlgili kurumların acil çağrı alındıktan sonra kendi mevzuatları çerçevesinde yürütmek zorunda oldukları her türlü yardım hizmetini,
d) Araç Takip Sistemi: İlgili kurumlara ait acil çağrının gerektirdiği hizmeti veren araçların sayısal haritalar üzerinden takibini sağlayan sistemi,
e) Bakanlık: İçişleri Bakanlığını,
f) Çağrı Alıcı: Çağrı merkezinde çağrıyı ilk karşılayan personeli,
g) Çağrı Merkezi:112 acil çağrı hizmetlerinin yürütüldüğü 112 Acil Çağrı Merkezini,
ğ) Çağrı Merkezi Müdürü: 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürünü,
h) Çağrı Yönlendirici: Çağrı alıcıların sistem üzerinden göndermiş olduğu acil yardım taleplerini diğer birimlerle koordinasyon içerisinde kendi kurumunun imkânlarını kullanarak sevk ve koordine eden ve çağrı merkezinde kurumunu temsil için görevlendirilen uzman personeli,
ı) Diğer Personel: Acil yardım hizmetlerini veren kurumların kendi mevzuatına göre acil yardım hizmetini yürütmekle görevlendirilen personeli,
i) Genel Müdürlük: İller İdaresi Genel Müdürlüğünü,
j) İlgili Birimler: İlgili kurumların çağrı merkezinde görev yapan birimlerini,
k) İlgili Kurumlar: Çağrı merkezinde görev alan İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Grup Komutanlığı, Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı ile İl ve İlçe Belediyeleri İtfaiye Müdürlükleri veya birimleri Orman İşletme Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü,  İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü,
l) KBRN: Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleeri.
m) Konsol: Her bir çağrı alıcı veya yönlendiricinin acil çağrıları almak için kullandığı yazılım ve donanım setini,
n) Müdürlük: 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünü,
o) Operasyon Merkezi: Sisteme dâhil olan kurumların bilgisayar iletişimi sağlanmış olan harekât merkezlerini,
ö) Valilik: Hatay Valiliğini,
p) Yönetmelik: 16.05.2014 tarih ve 29002 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan İçişleri Bakanlığı 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği,
r)Birim Sorumlusu: İlgili birimlerin kurumunu temsilen iş, işleyiş ve kendi personelini takip etmek ve Çağrı Merkezi Müdürü ile kurumu arasındaki koordinasyonu sağlayacak personelini,
s) Grup Sorumlusu: Her vardiyada görev yapan çağrı alıcılar arasından grup sorumlusu olarak belirlenen personeli,
ş) Koordinatör: Çalışma saatleri dışında ve her türlü tatil günlerinde grup sorumluları arasından dönüşümlü olarak belirlenen personeli ifade eder.
 
 
 
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Şartlar, Altyapı, Düzen ve İşleyiş
 
MADDE 5 - Her yıl 112 Acil Çağrı Merkezinde  01 Temmuz – 31 Ağustos tarihleri arasında staj yapmak üzere Başkanlığın uygun göreceği öğrenci  kabul edilecektir. Belirtilen tarihlerin hafta sonu tatili veya resmi tatil günlerinden birine rastlaması halinde staja, tatili takip eden ilk işgünü başlanacaktır.
MADDE 6 -  112 Acil Çağrı Merkezinde staj yapmak üzere fakültelerin ve yüksekokulların  sadece "Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü" öğrencileri arasından en fazla 10 öğrenci kabul edilecektir.
MADDE 7 -  112 Acil Çağrı Merkezinde   staja kabul edilebilmek için öğrencilerin not ortalaması en az 2.00 (iki) olacaktır. Başvuruların ayrılan kontenjandan fazla olması halinde en yüksek not ortalaması olan öğrenciden başlanarak sıralama yapılacaktır.
MADDE 8 -  112 Acil Çağrı Merkezinde staj yapmak üzere kabul edilen öğrenciler, kendilerinden istenen belgeleri eksiksiz olarak teslim edeceklerdir.
MADDE 9 -  Öğrenciler, staj süresince 112 Acil Çağrı Merkezinin mesai saatlerine uymak zorundadırlar. Mazeretsiz devamsızlık yapamayacaklardır.
MADDE 10 -  Öğrenciler, staj süresince 112 Acil Çağrı Merkezinin iş ve işleyişine yönelik kanun, tüzük, yönetmelik ve idari kurallara uymak zorundadırlar. 
MADDE 11 -  Acil Çağrı Merkezinde bulunan her türlü kişisel bilgi ve belgenin gizliliği esastır. 112 Acil Çağrı Merkezine gelen vakalara/arayan kişilere ilişkin bilgilerin üçüncü kişiler ve/veya kurumlarla paylaşılması halinde kanuni işlem başlatılacaktır.
MADDE 12 -  Staj yapacak öğrenciler, staj süresi boyunca Müdürlük tarafından belirlenecek bir personel gözetiminde stajlarına devam edeceklerdir.
MADDE 13 -  Takip edilecek olan staj programı Yönerge'nin ekidir.
MADDE 14 - Program dâhilinde, 112 Acil Çağrı Merkezimizde acil çağrı hizmeti veren kurumlarda yapılacak stajlar için izinler, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünden alınacaktır.
MADDE 15 -  Öğrenci staj değerlendirme formu görevli personel  (gözetmen) ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü tarafından doldurulur.
MADDE 16 - 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü stajyerlere ücret ödemeyecektir.
MADDE 17 - 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün iş yoğunluğu ve ihtiyaç duyulması halinde staj tarihi ve programında değişiklik yapma hakkı saklıdır.
 
 
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
 Diğer Hükümler
 
Yürürlük
MADDE 18- Bu Yönerge, onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
 
Yürütme
MADDE 19 – Bu Yönerge hükümleri 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü tarafından yürütülür.
 
 
Bekir SADAY
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü
 
 
 
 
ACİL ÇAĞRI MERKEZİ STAJ PROGRAMI  
 
1. HAFTA
Çağrı Merkezi İş ve İşleyişi          
112 Acil Çağrı Merkezinde kullanılan yazılımının incelenmesi
Çağrı karşılama ve yönlendirme donanımın incelenmesi
Haberleşme sistemlerinin incelenmesi (telsiz, uydu..)
Çağrı yönlendirici olarak çalışan kurum sisteminin işleyişi
Eğitim amacı ile oluşturulmuş vaka ses kayıtlarının dinletilmesi
2. HAFTA
Çağrı alıcılarla çağrı alma
Sağlık Birimi ile çağrı alma
İtfaiye İle çağrı alma
Emniyet İle çağrı alma ve mobese ziyareti
Afet Acil Durum Merkezi çalışma esaslarının incelenmesi
3. HAFTA
155-Haber Merkezi ziyareti
156-Jandarma ziyareti
177- Orman Birimi ziyareti
4. HAFTA
112 Acil Çağrı Merkezi  evrak bürosu ve santrali
İdari  yazışmalar - e devlet
Büro makineleri kullanımı
Dosyalamalar    
Arşiv                             
5. HAFTA
112 Acil Çağrı Merkezi proje ofisi
 AB Ülkelerinde ve dünyada uygulanan acil çağrı sistemlerinin araştırılması
6. HAFTA
112 Acil Çağrı Merkezi için diğer ülke uygulamalarından esinlenerek bir proje hazırlanması
                                                                                                                                                     
 
 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız