Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

DÜZCE 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Hakkımızda
    • Tarihçe
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
    • 112 AÇM Müdürü
    • Organizasyon Şeması
    • Birimler
      • İdari Büro
      • Muhasebe
      • Bilgi İşlem
      • Kalite Koordinasyon
    • Vali Yardımcısı
  • Mevzuat
  • Projeler
    • HeERO
    • Engelsiz 112
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • Galeri
    • Tanıtım
    • Fotoğraf Galerisi
    • Video Galerisi
    • Çocuk Kamu Spotları
  • İletişim

hakkımızda

20.01.2016
 
 
 
 
 
 
112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi
 
Avrupa Birliği Konseyi, 29.07.1991 tarih ve 91/396 sayılı kararları ile 112 hattının üye devletlerin telefon ağlarında Tek Avrupa  Acil Çağrı Numarası? (Single European Emergency Call Number) olarak kullanımını öngörmüştür.
 
Telekomünikasyon Kurulu AB müktesebatına uyum çerçevesinde 11.03.2002 tarihinde aldığı karar ile halihazırda ülkemizde sadece sıhhi imdat çağrıları için kullanılan 112 kıssa numarasının Ulusal Kapsamda Tek Acil Çağrı Numarası olarak tahsis edilmesine karar vermiştir.
 
Avrupa Birliğine uyum sürecinde, Ülkemizde Tek Acil Çağrı Numarası oluşturma çalışmalarına; 2003 yılında, Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığının işbirliği ile MATRA Projeleri kapsamında başlanmıştır.
 
İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü'nün 2005 yılında yayınladığı Genelge (2005/108) ile illerin yapmış oldukları veya yapmayı planladıkları altyapı, yazılım vb. çalışmalarının 112 Acil Çağrı Merkezleri ile entegrasyonu sağlayacak şekilde revize edilmesi ve mevcut kaynakların rantabl şekilde kullanılması konusunda bilgilendirilmiştir.
 
Projenin Amaçları Acil hizmetler arasında eşgüdümü sağlamak, koordinasyonu kolaylaştırmak ve halkımıza sunulan acil hizmetlerin süresini ve maliyetinin azaltarak kalitesini arttırmaktır.
 
Acil çağrı numaralarının birleştirilmesi ve tek merkezden koordinasyonuna dayanan sistemin sağladığı yararlar şunlardır:
  • Arayanın isim-adres-konum bilgileri çağrı ile birlikte görüntülenmektedir.
  • Acil Çağrı Merkezleri ile ekipler arasında mobil terminallerle veri aktarımı sağlanmaktadır.
  • Turizm bölgelerinde yabancı dil bilen personel görevlendirilmiştir.
  • Kötü amaçlı aramalara cezai müeyyide uygulanacak şekilde yasal düzenleme yapılmıştır.
  • Operasyon birimleri eş zamanlı olaaylara müdahale edebilmektedir.
  • Amacı dışı aramaların elenmesiyle operasyon birimleri gerçek vakalarla ilgilenmekte, zaman kaybı en aza inmektedir.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Proje Kapsamında Düzce'de Yapılan Çalışmalar
 
 
Hizmet Binası
 
 
Hizmet Binası Projesinin inşaat alanı olarak; Düzce Kuzey Çevre Yolu üzerindeki Kalıcı Konutlar 9. bölge kavşağında bulunan 26.438 m2
yüzölçümlü, mülkiyeti Hazineye, tahsisi Başbakanlık AFAD’a ait 248 ada, G26A15D3C Pafta, 5 no’lu parsel seçilmiştir.
 
İhalesi ve kontrollüğü İl Özel İdaresi tarafından yürütülen proje binasının geçici kabulü 09 Aralık 2014 tarihinde yapılmıştır. Yazılım, donanım
ve iletişim altyapı kurulumu (112 acil yardım için bilgisayar destekli sevk ve yönetim sistemi altyapısı kurulumu) işi İçişleri Bakanlığı İller
İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından ihale edilerek, 25 Temmuz 2014 tarihinde ASELSAN A.Ş ile sözleşme imzalanmıştır. 02 Mart 2015
tarihinde 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü hizmet binasında Aselsan tarafından çalışmalara fiilen başlanılmıştır. 14 Eylül 2015 tarihinde
mobilyalarla müdürlük idari bürolarına yerleşim sağlanmıştır. 17-19 Eylül 2015 tarihinde Bakanlık ve Aselsan tarafından muayene ve kabul
işlemleri gerçekleştirilmiştir.
 
19 Kasım 2015 tarihi itibariyle de ilk acil çağrılar kurumumuz bünyesinde alınmaya başlanmıştır.
 
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü ile İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü aynı hizmet binası içerisinde yer almakta olup girişleri ayrı cepheden
verilmiştir. Böylelikle yaya sirkülasyonunun birbirini etkilemesi önlenmiş olup girişler öne çıkarılarak yönlendirme sağlanmıştır. Ayrıca bina
içinde iki müdürlüğün yanı sıra İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi (Kriz Merkezi)’de bulunmaktadır.
 
Bina; bodrum +2 kattan oluşmaktadır. 8,5 metre yüksekliğindedir. Binada çatı katı düzenlenmiş olup toplam yükseklik 12.50 m’dir. Toplam
kapalı alan 5.210m2 ‘dir.
 
Binanın çatı katı her iki müdürlüğün faydalanabileceği yemekhane, toplantı ve eğitim salonu olarak planlanmıştır.
  
 
Personel Durumu
 
 
112 Acil Çağrı Merkezi bünyesinde; 23 Çağrı Alıcı (kadrolu 9, 8 Dış kırumlardan görevlendirme ile gelen personel, 5 Büro personeli ), 46 Çağrı Yönlendirici ( İtfaiye 5, Afad 4, Orman 4, Sağlık 20, Jandarma 3, Emniyet 10)  kurumların 1’er kişi olmak üzere 6 birim sorumlusu ve 14 Doktor görev yapmaktadır.
Bilgi işlem ve teknik hizmetler bürosu, idari büro, muhasebe ve satınalma bürosu, kalite koordinasyon ve değerlendirme bürosu olmak üzere
idari kısım bünyesinde; 8 kadrolu personel görev yapmaktadır. (1 müdür, 1 mühendis, 5 teknisyen, 1 V.H.K.İ.) ayrıca 1 Sözleşmeli Mühendis, 1 Sözleşmeli Teknisyen, 1 Sözleşmeli büro personeli ve 1 Geçici Görevlendirme ile gelen Teknisyen.
Ayrıca  hizmet alımı yoluyla temin edilen 4 temizlik görevlisi, 4 güvenlik görevlisi ve 1 Şoför çalışmaktadır.
112 Acil Çağrı merkezi Müdürlüğü Hizmet Binasında farklı statülerde toplam 110 personel, 7/24 saat esasına göre çeşitli vardiya sistemlerinde
görev yapmaktadır.
 
 
Kurumların Devreye Alınma Tarihleri
 
 
19 Kasım 2015 Perşembe günü saat 11:00 itibariyle Düzce il merkezi itfaiye (110 Yangın İhbar)  çağrıları kurum bünyesinde devreye alınmıştır.
03 Aralık 2015 Perşembe günü saat 11:00 itibariyle  Düzce il geneli AFAD (122 Alo AFAD) çağrıları kurum bünyesinde devreye alınmıştır.
17 Aralık 2015 Perşembe günü saat 11:00 itibariyle  Düzce il geneli Orman (177 Orman Yangını İhbar) çağrıları kurum bünyesinde devreye alınmıştır.
28 Aralık 2015 Pazartesi günü saat 14:00 itibariyle  Düzce il geneli Sağlık (112 Sıhhi İmdat) çağrıları kurum bünyesinde devreye alınmıştır.
25 Ocak 2016 Pazartesi günü saat 14:00 itibariyle  Düzce il geneli Jandarma (156 Jandarma İmdat) çağrıları kurum bünyesinde devreye alınmıştır.
27 Ocak 2016 Çarşamba günü saat 11:00 itibariyle  Düzce il merkezi Emniyet (155 Polis İmdat) çağrıları kurum bünyesinde devreye alınmıştır.
 
 
19 Kasım 2015 tarihi itibari ile çağrı alma-yönlendirme ve haberleşme çalışmalarına başlanarak acil çağrılar kademeli olarak “112” numarasına yönlendirilmiştir. Yaklaşık 2 aylık bir süreç içerisinde 6 kurumun acil çağrı hizmetleri kurumumuz bünyesine dâhil edilmiştir.
15 Nisan 2016 tarihinde de Düzce Anıtpark meydanında düzenlenen toplu açılış töreni kapsamında eski başbakanımız Ahmet DAVUTOĞLU ve beraberindeki protokol üyeleri tarafından resmi olarak hizmete açılmıştır.
Düzce 112 Acil Çağrı Merkezi’nde halen, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Düzce Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü, Orman Bölge Müdürlüğü ve İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü temsilcileri hizmet vermeye devam etmektedir.               
112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen günlük ortalama çağrı sayısı hafta içi-hafta sonu ve yaz dönemlerinde değişiklik göstermekle birlikte, ortalama 1.000 civarında alır.
 
 
 
 
 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız