T.C.
ADANA VALİLİĞİ
Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
Sayı : 24651643-000-E.41105
Konu : Giriş Kartı Yönergesi
VALİLİK MAKAMINA
ADANA VALİLİĞİ
Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
Personel Giriş Kartı Yönergesi
Sayı:2018/2
Amaç
MADDE 1 - Bu Yönerge; Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde görev yapan personelin giriş kartlarının düzenleme usul ve esaslarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
Kapsam
MADDE 2 - Bu yönerge; Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde çalışan kadrolu, sözleşmeli ve geçici olarak görevlendirilen kurum dışı personele verilecek giriş kartlarının tipi, şekil ve ölçülerinin belirlenerek düzenlenmesi, dağıtılması, geri alınması ve imha edilmesine ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu.
Personel Giriş Kartı Düzenleme Yetkisi
MADDE 4 - Bu Yönerge kapsamında Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde görev yapan personel için Personel Giriş Kartı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmeye Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü yetkilidir.
Personel Giriş Kartının Özellikleri
MADDE 5 - Personel Giriş Kartında kullanılacak fotoğraf son 6 ay içerisinde ön cepheden çekilmiş ve 4,5X6 cm ebatlarında (JPEG) olacaktır.
Personel Giriş Kartı Verilmesi
MADDE 6 - (1) Personel Giriş Kartı bu Yönergenin 2. Maddesinde belirtilen personele, ilk defa veya yeniden olmak üzere düzenlenir.
- İlk Defa Personel Giriş Kartı Verilmesi
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne ilk defa atanarak işe başlayan personele ve bu Yönergenin 2. Maddesinde belirtilen personele, Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü tarafından Personel Giriş Kartı düzenlenir.
- Yeniden Personel Giriş Kartı Verilmesi
Bu Yönerge kapsamında bulunan personele unvanı veya nüfus bilgilerinin değişmesi halinde mevcut Personel Giriş Kartı geri alınmak suretiyle yeniden Personel Giriş Kartı düzenlenir. Personel Giriş Kartı fotoğrafının değiştirilmesinin istenmesi, yıpranması, kaybedilmesi ya da çalınması durumunda talepte bulunulması halinde, bu Yönergenin 13. Maddesinde belirtilen usule göre yeniden Personel Giriş Kartı düzenlenir.
(2) Bu maddenin birinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen durumlarda Personel Giriş Kartı düzenlenebilmesi için, bu Yönergenin 8. Maddesinde belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünden Personel Giriş Kartının talep edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde Personel Giriş Kartı düzenlenmez.
Personel Giriş Kartı Basımında İmza Yetkisi
MADDE 7 - Adana Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünden sorumlu Vali Yardımcısı yetkilidir.
Sorumlu Birim ve Kayıt İşlemleri
MADDE 8 - (1) Giriş kartlarının temin edilmesi, muhafazası, kaydı, düzenlenmesi ve ilgili personellere verilmesi işlemleri Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce yerine getirilir.
(2) Personel Giriş Kartı ile ilgili iş ve işlemlerde Personel Giriş Kartı basım ve takip işlemleri programı kullanılır ve Personel Giriş Kartı verilen personelin adı soyadı, T.C. Kimlik Numarası, görev unvanı ve Personel Giriş Kartı (ID) numarası bu programa kayıt edilir.
(3) Herhangi bir sebeple iade edilmeyen Personel Giriş Kartının sorumluluğu Personel Giriş Kartı sahibine aittir. Bu Yönergenin 4. maddesinde belirtilen yetkili merci tarafından istenilmesine rağmen Personel Giriş Kartının ilgili personelden teslim alınamaması durumunda, iade edilmeyen Personel Giriş Kartına ait kart ve giriş bilgileri tutanak altına alınır.
Personel Giriş Kartı Talebinde Bulunma Usulü
MADDE 9 - (1) Giriş Kartı talebinde bulunulacak personel, Yönerge ekinde bulunan EK-1 Personel Giriş Kartı Talep Forumunu doldurarak, Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne iletir.
(2) Personel giriş sistemi içerisindeki fotoğraf ve/veya memuriyet bilgileri eksik olan personele Personel Giriş Kartı düzenlenmez.
Personel Giriş Kartı Düzenleme ve Teslim Etme Usulü
MADDE 10 - Personel Giriş Kartı talebinde bulunan personelin vermiş olduğu bilgileri doğru olana Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü tarafından Personel Giriş Kartı düzenlenerek imza karşılığında teslim edilir.
Personel Giriş Kartı Sahibinin Sorumluluğu
MADDE 11 - Personel Giriş Kartı sahibi, kartın ifade ettiği resmi anlam ve itibar ile taşıdığı özelliklere uygun olarak gereken özen ve dikkati göstermek suretiyle kullanımından ve yeni Personel Giriş Kartı talep edilmesi durumunda mevcut Personel Giriş Kartının ilgili Müdürlüğe iade edilmesinden sorumludur.
Giriş Kartlarının Yetkilendirme İşlemleri
MADDE 12 - Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü tarafından yapılır.
Personel Giriş Kartının Çalınması, Kaybedilmesi, Yıpranması Veya Fotoğrafın Değiştirilmesi
MADDE 13 - Personel Giriş Kartının çalınması, kaybedilmesi veya yıpranması durumunda; kart sahibi bu Yönergenin ekinde yer alan EK-1 sayılı "Personel Giriş Kartı Talep Formu" ile birlikte bir dilekçe ile Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne, bu Yönergenin 6. Maddesinde belirtilen usule uygun olarak yeniden Personel Giriş Kartı talebinde bulunur. Ayrıca kişiye ait yetkilendirme işlemi kaldırılır.
Personel Giriş Kartındaki fotoğrafın değiştirilmesinin istenmesi, çalınması, kaybedilmesi veya yıpranması nedeniyle kullanılmayacak durumda olması halinde İçişleri Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün her yıl için belirlemiş olduğu "Kimlik Kartı Yenileme Ücreti" bedelinin talepte bulunan kişi tarafından Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı / 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü hesabına ödenmesi, dekontu ve dilekçesiyle birlikte Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne teslimi halinde yeniden Personel Giriş Kartı düzenlenir.
Görevden Ayrılma ve Personel Giriş Kartının İade Edilme Usulü
MADDE 14 - (1) Personel Giriş Kartı sahibinin görevinden istifa ederek ayrılması, başka bir kuruma atanması, emeklilik veya herhangi bir sebeple görevine son verilmesi halinde; Personel Giriş Kartı sahibinin bu Yönergenin ekinde yer alan "Personel Giriş Kartı Talep Formu" doldurarak Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne iade eder.
(2) Personel Giriş Kartı teslim alınmadan hiçbir personelin görevinden ayrılış işlemleri gerçekleştirilmez.
(3) İade edilen giriş kartları bu Yönergenin 15. maddesine göre imha edilir.
Giriş Kartlarının İptali ve İmha İşlemleri
MADDE 15 - (1) Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne iade edilen giriş kartları için; Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon 112 Acil Çağrı Merkezi Müdüründen iptal onayı alınır. Ayrıca kayıp, çalıntı, istifa ve kurum dışına naklen atanmalarda varsa Personel Giriş Kartına ait yetkiler en geç beş iş günü içerisinde kaldırılır.
(2) Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce imha edilecek giriş kartlarındaki personel giriş bilgileri ve giriş kartlarının imha nedenleri, "Giriş Kartları İmha Listesi Formu" ile birlikte imha komisyonuna sunulur.
(3) İmha edilmesi komisyonca onaylanan giriş kartları imha komisyonunun gözetiminde kart imha makinesinde imha edilir. İmha işlemleri imhada bulunanların imzası ile tutanak altına alınarak imha dosyasında saklanır.
(4) Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce iptal edilen giriş kartları imha iş ve işlemleri yürütmek üzere her yıl ocak ayı başında o yıl için Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünden sorumlu Vali Yardımcısı tarafından belirlenecek bir başkan, iki asil ve iki yedek üyeden teşekkül eden Personel Giriş Kartı İmha Komisyonu oluşturulur.
(5) İmha edilmek üzere gönderilen giriş kartları her yıl Haziran ve Aralık aylarının en geç son haftası imha edilir.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne Giriş Kontrol İşlemleri
MADDE 16 - Giriş Kartına sahip personelin kartı okutarak giriş yapıp yapmadığı ve karttaki resmin kart sahibine ait olup olmadığının kontrolünün yapılması, ayrıca sivil vatandaşların kimlik kontrolü ile kendileri ve eşyalarının aranması, girişte görevli Güvenlik Görevlileri tarafından yapılacak olup, şüpheli durumlarda Polis Vazife ve Salahiyet Kanunu hükümleri uyarınca gerekli müdahale ve işlemleri yapmakla sorumludur.
Vefat
MADDE 17 - Görevde iken vefat eden personelin Personel Giriş Kartı geri alınır. Bu durumda olan personele ait Personel Giriş Kartı ve yetkileri iptal edilir.
Yürütme
MADDE 18 - Bu yönerge hükümlerini 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü yürütür.
Yürürlük
MADDE 19 - Bu yönerge Adana Valiliği Makamının onayını müteakip yürürlüğe girer.
Ek: Giriş Kartı Eki
OLUR
14/12/2018
Mahmut DEMİRTAŞ
Vali