T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
|
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı; 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 42/A maddesi çerçevesinde acil çağrı ve yardım hizmeti sunan kamu kurumlarının taşra teşkilatlarını, asılsız çağrıda veya asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul eden kişilere uygulanacak idari para cezalarının uygulama usul ve esaslarını belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönerge; 16/5/2014 tarihli ve 29002 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği gereğince büyükşehir belediyesi bulunan illerde valiliğe bağlı yatırım izleme ve koordinasyon başkanlığı bünyesinde, diğer illerde ise valilikler bünyesinde kurulan 112 Acil Çağrı Merkezlerini ve bu merkezlerde acil yardım hizmeti veren kurumları kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönerge; 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 42/A maddesi ile 16/5/2014 tarihli ve 29002 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği’nin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (i) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönergede geçen;
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Asılsız Çağrı ile Asılsız İhbarın Tespiti ve İdari Para Cezası Uygulama Usul ve Esasları
Asılsız çağrının tespiti ve idari para cezası uygulama usul ve esasları
MADDE 5- (1) 112’yi arayan kişinin, meşgul etmek amacıyla görevlilerle konuştuğu veya ısrarla çağrı bırakma suretiyle 112 acil çağrı hattını meşgul ettiğinin tespiti halinde aramanın yapıldığı ilgili 112 Acil Çağrı Merkezi çağrı karşılayıcı personel tarafından Kanunun 42/A maddesi gereğince Ek-1’de bulunan Asılsız Çağrı Tespit Tutanağı tutulur.
(2) Tutanağa konu olan olayın detayları; görüşmeyi gerçekleştiren çağrı karşılayıcı tarafından Asılsız Çağrı Tespit Tutanağına tam ve doğru şekilde işlenerek vardiyada görevli grup sorumlusuna aynı gün içerisinde iletilir.
(3) Düzenlenen tutanak, grup sorumlusu tarafından gerekli kontrollerin yapılması amacıyla 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosuna aynı gün/takip eden ilk iş gününde teslim edilir.
(4) Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosunca Asılsız Çağrı Tespit Tutanağı ile ilgili çağrı görüşmesinin/görüşmelerinin 112 Acil Çağrı Sistemindeki çağrı kaydı dinlenir, tespitin doğru olması halinde Asılsız Çağrı Tespit Tutanağı aynı gün/takip eden ilk iş gününde Müdüre sunulur.
(5) Müdür tarafından onaylanan Asılsız Çağrı Tespit Tutanağı için İdari Büro veya Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosu, tutanağa konu asılsız çağrının yapıldığı GSM numarasının hak sahibinin T.C. kimlik no, açık adres ve benzeri bilgilerine ulaşmak amacıyla BTK ile; asılsız çağrı yapan kişiye tebligat yapılabilmesi amacıyla da İl Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü ile gerekli işlemleri yürütür. Yazışma sürecinde düzenlenen Asılsız Çağrı Tespit Tutanağı ekte sunulur.
(6) Edinilen bilgiler doğrultusunda e-İçişleri sisteminde yer alan İdari Yaptırımlar Karar Defterinde tutanak 3 nüsha olarak düzenlenir ve Vali Onayına sunulur. Onaylanan tutanağın;
Asılsız ihbarın tespiti ve idari para cezası uygulama usul ve esasları
MADDE 6- (1) 112’yi arayan kişinin yaptığı ihbara ilişkin olay yerine giden ekipler tarafından söz konusu olayın olmadığının tespiti halinde olay yerine giden ekipler tarafından Kanunun 42/A maddesi gereğince Ek-2’de bulunan Asılsız İhbar Tespit Tutanağı tutulur.
(2) Tutanağa konu olan olayın detayları; olay yerine giden ekip/ekipler tarafından ihbar mahallinde Asılsız İhbar Tespit Tutanağına tam ve doğru şekilde işlenerek bağlı bulundukları birim amirine aynı gün/takip eden ilk iş gününde iletilir.
(3) Düzenlenen tutanağı Müdürlüğe gerekli işlemlerin yapılması için iletecek birim amiri, paydaş kurumların kendi mevzuatlarına ve işleyişine uygun olarak kurumlarınca belirlenir.
(4) Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosunca Asılsız İhbar Tespit Tutanağına konu olan ihbarın 112 Acil Çağrı Sistemindeki çağrı kaydı ve vaka formu incelenir. Tespitin doğru olması halinde Asılsız İhbar Tespit Tutanağı aynı gün/takip eden ilk iş gününde Müdüre sunulur. Tespitin doğru olmaması halinde ise Müdürlük tarafından ilgili paydaş kuruma resmi yazı yolu ile ihbarın asılsız ihbar niteliğinde olmadığı bildirilir.
(5) Müdür tarafından onaylanan Asılsız İhbar Tespit Tutanağı için İdari Büro veya Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosu, tutanağa konu asılsız ihbarın yapıldığı GSM numarasının hak sahibinin T.C. kimlik no, açık adres ve benzeri bilgilerine ulaşmak amacıyla BTK ile; asılsız ihbarı yapan kişiye tebligat yapılabilmesi amacıyla da İl Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü ile gerekli işlemleri yürütür. Yazışma sürecinde düzenlenen Asılsız İhbar Tespit Tutanağı ekte sunulur.
(6) Edinilen bilgiler doğrultusunda e-İçişleri sisteminde yer alan İdari Yaptırımlar Karar Defterinde tutanak 3 nüsha olarak düzenlenir ve Vali Onayına sunulur. Onaylanan tutanağın;
(7) Asılsız ihbarın yapıldığı adrese birden fazla paydaş kurumun intikal etmesi halinde Asılsız İhbar Tespit Tutanağı, yalnızca Müdürlükte ihbarcıyla çağrı görüşmesi gerçekleştiren kurum tarafından tutulur. Diğer kurum/birim personeli ise ihbarın asılsız olduğunu kendi kurumuna/birimine bildirir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 7- (1) Bu Yönergede yer almayan hususlarda 5326 sayılı Kabahatler Kanunu hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 8- (1) Bu Yönerge, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 9- (1) Bu Yönergenin hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür.
EK 1: Asılsız Çağrı Tespit Tutanağı
EK 2: Asılsız İhbar Tespit Tutanağı
OLUR
7.11.2025
Ali Yerlikaya
Bakan
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı