Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
    • Sms İhbarları
    • Web İhbarları
  • GÜNDEM
    • Duyurular
    • Haberler
    • Kamu Spotları
    • Tanıtım Faaliyetleri
    • Tanıtım Materyalleri
    • İl Tanıtım Faaliyetleri Örnekleri
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
    • Sms İhbarları
    • Web İhbarları
  • GÜNDEM
    • Duyurular
    • Haberler
    • Kamu Spotları
    • Tanıtım Faaliyetleri
    • Tanıtım Materyalleri
    • İl Tanıtım Faaliyetleri Örnekleri
  • İLETİŞİM
 

112 ACİL ÇAĞRI MERKEZLERİNCE ASILSIZ ÇAĞRI VE ASILSIZ İHBARLAR İÇİN İDARİ PARA CEZASI UYGULANMASINA DAİR USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNERGE

02.12.2025

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Başlangıç Hükümleri

 

Amaç

MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı; 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 42/A maddesi çerçevesinde acil çağrı ve yardım hizmeti sunan kamu kurumlarının taşra teşkilatlarını, asılsız çağrıda veya asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul eden kişilere uygulanacak idari para cezalarının uygulama usul ve esaslarını belirlemektir.

 

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Yönerge; 16/5/2014 tarihli ve 29002 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği gereğince büyükşehir belediyesi bulunan illerde valiliğe bağlı yatırım izleme ve koordinasyon başkanlığı bünyesinde, diğer illerde ise valilikler bünyesinde kurulan 112 Acil Çağrı Merkezlerini ve bu merkezlerde acil yardım hizmeti veren kurumları kapsar.

 

Dayanak

MADDE 3- (1) Bu Yönerge; 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 42/A maddesi ile 16/5/2014 tarihli ve 29002 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği’nin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (i) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu Yönergede geçen;

  1. Acil çağrı: Kamu düzeni ve güvenliği, kişi sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehditler ve mala yönelik zararları içeren durumlara ilişkin her türlü çağrıyı,
  2. Acil çağrı hizmeti: Acil çağrının alınmasından ilgili kurum ya da kuruluşların acil çağrı hizmetini tamamlamasına kadar geçen sürede verilen sevk ve koordinasyon hizmetini,
  3. Acil yardım hizmeti: Paydaş kurumların acil çağrı alındıktan sonra kendi mevzuatları çerçevesinde yürütmek zorunda oldukları her türlü yardım hizmetini,
  • Asılsız çağrı: 112 Acil Çağrı Merkezini meşgul etmek amacıyla görevlilerle konuşan veya ısrarla çağrı bırakan kişilerce yapılan çağrıyı,
  1. Asılsız ihbar: 112 Acil Çağrı Merkezine yapılan ihbar sonucu asılsız olduğu olay yerine giden ekiplerce tutanakla tespit edilen ihbarı,
  2. Bakanlık: İçişleri Bakanlığını,
  3. BTK: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunu,
  4. Çağrı karşılayıcı: 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıyı ilk karşılayan ve koordinasyonu sağlayan personeli,
  • Çağrı yönlendirici: Çağrı karşılayıcıların acil çağrı yazılımı üzerinden paydaş kurumlara aktarılan acil yardım çağrılarını karşılayan ve çağrı merkezinde kurumunu temsil için görevlendirilen uzman personeli,
  1. Genel Müdürlük: İller İdaresi Genel Müdürlüğünü,
  • Grup sorumlusu: Her vardiyada, nöbetçi çağrı karşılayıcıların/çağrı yönlendiricilerin arasından seçilen ve o vardiyada grubu adına Müdür/koordinatöre karşı sorumlu çağrı karşılayıcı/çağrı yönlendirici personeli,
  1. Paydaş kurumlar: 112 Acil Çağrı Merkezinde görev alan il jandarma komutanlığı, il emniyet müdürlüğü, sahil güvenlik bölge veya grup komutanlığı, büyükşehir belediyesi itfaiye daire başkanlığı ile il, ilçe ve belde belediyeleri itfaiye müdürlükleri veya birimleri, orman bölge veya işletme müdürlüğü, doğa koruma ve milli parklar bölge veya şube müdürlüğü, il sağlık müdürlüğü, il afet ve acil durum müdürlüğü ile valilik kararı ile 112 acil çağrı sistemine dâhil edilen diğer kurumları,
  2. Kanun: 5326 sayılı Kabahatler Kanununu,
  3. Müdürlük: 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünü,
  4. Müdür: 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürünü,
  5. Tutanak: İdari Yaptırım Karar Tutanağını,
  6. Valilik: 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün bağlı olduğu il valiliğini,

 ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Asılsız Çağrı ile Asılsız İhbarın Tespiti ve İdari Para Cezası Uygulama Usul ve Esasları

 

Asılsız çağrının tespiti ve idari para cezası uygulama usul ve esasları

MADDE 5- (1) 112’yi arayan kişinin, meşgul etmek amacıyla görevlilerle konuştuğu veya ısrarla çağrı bırakma suretiyle 112 acil çağrı hattını meşgul ettiğinin tespiti halinde aramanın yapıldığı ilgili 112 Acil Çağrı Merkezi çağrı karşılayıcı personel tarafından Kanunun 42/A maddesi gereğince Ek-1’de bulunan Asılsız Çağrı Tespit Tutanağı tutulur.

(2) Tutanağa konu olan olayın detayları; görüşmeyi gerçekleştiren çağrı karşılayıcı tarafından Asılsız Çağrı Tespit Tutanağına tam ve doğru şekilde işlenerek vardiyada görevli grup sorumlusuna aynı gün içerisinde iletilir.

(3) Düzenlenen tutanak, grup sorumlusu tarafından gerekli kontrollerin yapılması amacıyla 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosuna aynı gün/takip eden ilk iş gününde teslim edilir.

(4) Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosunca Asılsız Çağrı Tespit Tutanağı ile ilgili çağrı görüşmesinin/görüşmelerinin 112 Acil Çağrı Sistemindeki çağrı kaydı dinlenir, tespitin doğru olması halinde Asılsız Çağrı Tespit Tutanağı aynı gün/takip eden ilk iş gününde Müdüre sunulur.

(5) Müdür tarafından onaylanan Asılsız Çağrı Tespit Tutanağı için İdari Büro veya Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosu, tutanağa konu asılsız çağrının yapıldığı GSM numarasının hak sahibinin T.C. kimlik no, açık adres ve benzeri bilgilerine ulaşmak amacıyla BTK ile; asılsız çağrı yapan kişiye tebligat yapılabilmesi amacıyla da İl Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü ile gerekli işlemleri yürütür. Yazışma sürecinde düzenlenen Asılsız Çağrı Tespit Tutanağı ekte sunulur.

(6) Edinilen bilgiler doğrultusunda e-İçişleri sisteminde yer alan İdari Yaptırımlar Karar Defterinde tutanak 3 nüsha olarak düzenlenir ve Vali Onayına sunulur. Onaylanan tutanağın;

  1. Bir adedi asılsız çağrıyı yapan kişiye posta yoluyla gönderilir.
  2. Bir adedi asılsız çağrıyı yapan kişinin ikametgahının bulunduğu vergi dairesine iletilir.
  3. Bir adedi ise Müdürlük tarafından arşivlenir.

 

Asılsız ihbarın tespiti ve idari para cezası uygulama usul ve esasları

MADDE 6- (1) 112’yi arayan kişinin yaptığı ihbara ilişkin olay yerine giden ekipler tarafından söz konusu olayın olmadığının tespiti halinde olay yerine giden ekipler tarafından Kanunun 42/A maddesi gereğince Ek-2’de bulunan Asılsız İhbar Tespit Tutanağı tutulur.

(2) Tutanağa konu olan olayın detayları; olay yerine giden ekip/ekipler tarafından ihbar mahallinde Asılsız İhbar Tespit Tutanağına tam ve doğru şekilde işlenerek bağlı bulundukları birim amirine aynı gün/takip eden ilk iş gününde iletilir.

(3) Düzenlenen tutanağı Müdürlüğe gerekli işlemlerin yapılması için iletecek birim amiri, paydaş kurumların kendi mevzuatlarına ve işleyişine uygun olarak kurumlarınca belirlenir.

(4) Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosunca Asılsız İhbar Tespit Tutanağına konu olan ihbarın 112 Acil Çağrı Sistemindeki çağrı kaydı ve vaka formu incelenir. Tespitin doğru olması halinde Asılsız İhbar Tespit Tutanağı aynı gün/takip eden ilk iş gününde Müdüre sunulur. Tespitin doğru olmaması halinde ise Müdürlük tarafından ilgili paydaş kuruma resmi yazı yolu ile ihbarın asılsız ihbar niteliğinde olmadığı bildirilir.

(5) Müdür tarafından onaylanan Asılsız İhbar Tespit Tutanağı için İdari Büro veya Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosu, tutanağa konu asılsız ihbarın yapıldığı GSM numarasının hak sahibinin T.C. kimlik no, açık adres ve benzeri bilgilerine ulaşmak amacıyla BTK ile; asılsız ihbarı yapan kişiye tebligat yapılabilmesi amacıyla da İl Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü ile gerekli işlemleri yürütür. Yazışma sürecinde düzenlenen Asılsız İhbar Tespit Tutanağı ekte sunulur.

(6) Edinilen bilgiler doğrultusunda e-İçişleri sisteminde yer alan İdari Yaptırımlar Karar Defterinde tutanak 3 nüsha olarak düzenlenir ve Vali Onayına sunulur. Onaylanan tutanağın;

  1. Bir adedi asılsız ihbarda bulunan kişiye posta yoluyla iletilir.
  2. Bir adedi asılsız ihbarı yapan kişinin ikametgâh adresinden sorumlu olan vergi dairesine iletilir.
  3. Bir adedi Müdürlük tarafından arşivlenir.

(7) Asılsız ihbarın yapıldığı adrese birden fazla paydaş kurumun intikal etmesi halinde Asılsız İhbar Tespit Tutanağı, yalnızca Müdürlükte ihbarcıyla çağrı görüşmesi gerçekleştiren kurum tarafından tutulur. Diğer kurum/birim personeli ise ihbarın asılsız olduğunu kendi kurumuna/birimine bildirir.

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

 

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 7- (1) Bu Yönergede yer almayan hususlarda 5326 sayılı Kabahatler Kanunu hükümleri uygulanır.

 

Yürürlük

MADDE 8- (1) Bu Yönerge, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.  

 

Yürütme

MADDE 9- (1) Bu Yönergenin hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür.

 

EK 1: Asılsız Çağrı Tespit Tutanağı

EK 2: Asılsız İhbar Tespit Tutanağı

OLUR

7.11.2025

Ali Yerlikaya

Bakan

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112
  • Sms İhbarları
  • Web İhbarları

GÜNDEM

  • Duyurular
  • Haberler
  • Kamu Spotları
  • Tanıtım Faaliyetleri
  • Tanıtım Materyalleri
  • İl Tanıtım Faaliyetleri Örnekleri

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
    • Sms İhbarları
    • Web İhbarları
  • GÜNDEM
    • Duyurular
    • Haberler
    • Kamu Spotları
    • Tanıtım Faaliyetleri
    • Tanıtım Materyalleri
    • İl Tanıtım Faaliyetleri Örnekleri
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız
  • Erişilebilirlik Menüsü (Ctrl + y)

    Erişilebilirlik Menüsü Ctrl + y ile açılır
  • Metni sesli okur
  • Metin satırları arasındaki boşluğu artırır
  • Bağlantıları renkli arka planla vurgular
  • Metin boyutunu artırır
  • Tüm metni sola hizalar
  • Daha büyük bir imleç kullanır
  • Okumayı kolaylaştırmak için yatay bir kılavuz ekler
  • Okuma alanını vurgulamak için maske ekler
  • Disleksi dostu bir yazı tipi uygular
  • Renk kontrastını artırır
  • Renk doygunluğunu kaldırır
  • Renk doygunluğunu azaltır
  • Renk doygunluğunu artırır
  • Tüm resimleri ve arka plan resimlerini gizler
  • Tüm erişilebilirlik ayarlarını sıfırlar.