YATIRIM İZLEME VE KOORDİNASYON BAŞKANLIĞI
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ GİRİŞ KARTI YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Tanımlar/Kısaltmalar ve İlkeler
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönerge; Hatay Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezine görev veya ziyaret ve benzeri amaçla giriş-çıkış yapacak kişilere verilecek giriş kartlarının düzenleme usul ve esaslarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
Kapsam
MADDE 2 – Bu Yönerge; Hatay 112 Acil Çağrı Merkezine görev veya ziyaret ve benzeri amaçla giriş-çıkış yapacak kişiler tarafından kullanılmak üzere verilecek olan giriş kartlarının; verilmesi, tipi, şekil ve ölçülerinin belirlenerek düzenlenmesi, dağıtılması, değiştirilmesi, geri alınması ve imha edilmesine ilişkin usul ve esasları kapsar.
Tanımlar ve Kısaltmalar
MADDE 3- Bu Yönergede geçen;
a) Acil Çağrı: Kamu düzeni ve güvenliği, kişi sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehditler ve mala yönelik zararları içeren durumlara ilişkin her türlü çağrıyı,
b) Acil Çağrı Hizmeti: Acil çağrının alınmasından ilgili kurum ya da kuruluşların acil çağrı hizmetini tamamlamasına kadar geçen sürede verilen sevk ve koordinasyon hizmetini,
c) Acil Çağrı Yazılımı: Acil çağrı merkezine gelen çağrıların, istatistiklerin, acil çağrı hizmeti yönetme sürecinin bilgisayar ortamında takip ve kaydını sağlayan güvenliği tesis edilmiş yazılımı,
ç) Acil Yardım Hizmeti: İlgili kurumların acil çağrı alındıktan sonra kendi mevzuatları çerçevesinde yürütmek zorunda oldukları her türlü yardım hizmetini,
d) Araç Takip Sistemi: İlgili kurumlara ait acil çağrının gerektirdiği hizmeti veren araçların sayısal haritalar üzerinden takibini sağlayan sistemi,
e) Bakanlık: İçişleri Bakanlığını,
f) Çağrı Alıcı: Çağrı merkezinde çağrıyı ilk karşılayan personeli,
g) Çağrı Merkezi:112 acil çağrı hizmetlerinin yürütüldüğü 112 Acil Çağrı Merkezini,
ğ) Çağrı Merkezi Müdürü: 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürünü,
h) Çağrı Yönlendirici: Çağrı alıcıların sistem üzerinden göndermiş olduğu acil yardım taleplerini diğer birimlerle koordinasyon içerisinde kendi kurumunun imkânlarını kullanarak sevk ve koordine eden ve çağrı merkezinde kurumunu temsil için görevlendirilen uzman personeli,
ı) Diğer Personel: Acil yardım hizmetlerini veren kurumların kendi mevzuatına göre acil yardım hizmetini yürütmekle görevlendirilen personeli,
i) Genel Müdürlük: İller İdaresi Genel Müdürlüğünü,
j) İlgili Birimler: İlgili kurumların çağrı merkezinde görev yapan birimlerini,
k) İlgili Kurumlar: Çağrı merkezinde görev alan İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Grup Komutanlığı, Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı ile İl ve İlçe Belediyeleri İtfaiye Müdürlükleri veya birimleri Orman İşletme Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü,
l) KBRN: Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleeri.
m) Konsol: Her bir çağrı alıcı veya yönlendiricinin acil çağrıları almak için kullandığı yazılım ve donanım setini,
n) Müdürlük: 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünü,
o) Operasyon Merkezi: Sisteme dâhil olan kurumların bilgisayar iletişimi sağlanmış olan harekât merkezlerini,
ö) Valilik: Hatay Valiliğini,
p) Yönetmelik: 16.05.2014 tarih ve 29002 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan İçişleri Bakanlığı 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği,
r)Birim Sorumlusu: İlgili birimlerin kurumunu temsilen iş, işleyiş ve kendi personelini takip etmek ve Çağrı Merkezi Müdürü ile kurumu arasındaki koordinasyonu sağlayacak personelini,
s) Grup Sorumlusu: Her vardiyada görev yapan çağrı alıcılar arasından grup sorumlusu olarak belirlenen personeli,
ş) Koordinatör: Çalışma saatleri dışında ve her türlü tatil günlerinde grup sorumluları arasından dönüşümlü olarak belirlenen personeli ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Giriş Kimlik Kartıyla İlgili Genel İlkeler
Giriş Kartı Düzenleme Yetkisi
MADDE 4) – (1) Bu Yönerge kapsamında Hatay Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezine görev veya ziyaret ve benzeri amaçla giriş-çıkış yapacak kişilere verilecek giriş kartı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmeye 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü yetkilidir.
(2) Giriş kartlarının şekil ve muhtevası İçişleri Bakanlığı Kurumsal Kimlik Kılavuzunda belirtilen nitelikte Vali onayı ile belirlenir.
Giriş Kartlarının Özellikleri
MADDE 5) –Giriş kartının, tipi, rengi, şekil ve içeriği Ek-1’ de düzenlenerek belirlenmiştir.
Giriş Kartı Verilmesi
MADDE 6)
(1) Giriş kartı bu yönergenin 2 nci maddesinde belirtilen kişilere, ilk defa, geçici olarak veya yeniden olmak üzere düzenlenir.
(2) İlk defa Giriş kartı verilmesi: Çağrı merkezinde ilk defa görevine başlayan kişilere 9. Maddede belirtilen esas ve usullere göre ilk defa giriş kartı verilir.
(3) Yeniden giriş kartı verilmesi: Bu Yönerge kapsamında bulunan kişilerin unvanı veya nüfus bilgilerinin değişmesi halinde EK-4 Giriş Kartı İade Formu ile ilgili tarafından kendi kurumuna başvur. Mevcut giriş kartı geri alınmak suretiyle, yönergenin 9. Maddesinde belirtilen esas ve usullere göre yeniden giriş kartı düzenlenir.
(5) Giriş kartındaki fotoğrafın değiştirilmesinin istenmesi, kırılması, çalınması, kaybedilmesi veya kişisel kusur nedeniyle kullanılamayacak şekilde yıpratılmasından dolayı talepte bulunulması halinde bu yönergenin 13 üncü maddesinde belirtilen usul ve esaslara göre yeniden giriş kartı düzenlenir.
(6) Giriş Kartı Yenileme Zamanı: Düzenlenme tarihinden itibaren iki yıl sonra kişilerin talebi doğrultusunda yeni giriş kartı düzenlenebilir.
Kartı Basımında İzin Yetkisi
MADDE 7- Hatay Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezine gelen giriş kartı talepleri e-İçişleri sistemi üzerinden ilgili vali yardımcısının onayına sunulur. Onaylanan taleplerin aldığı evrak numarası, tarihi ve ilgili kişilere ait kişisel ve memuriyet bilgileri giriş baskı modülünde kayıt altına alınır.
Sorumlu Birim ve Kayıt İşlemleri
MADDE 8-
(1) Giriş kartlarının temin edilmesi, muhafazası, kaydı, düzenlenmesi ve ilgili birim ve/veya kişilere dağıtılması işlemleri Hatay Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü idari büro tarafından gerçekleştirilir.
(2) Giriş kartı üzerinde adı-soyadı, görevi, birimi, kurumu, unvanı, sicil ve kart numaraları bulunur.
(3) Herhangi bir sebeple iade edilmeyen giriş kartının sorumluluğu sırasıyla giriş kartı sahibi ve giriş kartı sahibinin görev yaptığı ilgili kuruma aittir. Bu Yönergenin 13 üncü maddesinde belirtilen yetkili mercilerce istenilmesine rağmen giriş kartının ilgili kişilerden teslim alınamaması durumunda, iade edilmeyen giriş kartına ait kart ve giriş bilgileri tutanak altına alınarak yetkileri iptal edilir ve kurumuna bildirilir.
Giriş Kartı Talebinde Bulunma Usulü
MADDE 9 –
(1) Kurum Personeli: Giriş kartı talebinde bulunacak kurum personeli, 112 Acil Çağrı merkezi Müdürlüğü idari bürodan talep edilecek Ek-2 Giriş Kartı Talep Formu doldurarak, en fazla altı ay önce çekilmiş bir adet resim ve dilekçe ile birlikte Hatay Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne teslim eder.
(2) Diğer Kurum Personeli: Kurumları adına 112 Acil Çağrı Merkezinde görev yapacak kişiler, EK-2 Giriş Kartı Talep Formu ve ekinde en fazla altı ay önce çekilmiş resimle birlikte temsil ettiği kuruma başvuracak, giriş kartı talebi ilgili tarafından 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne sonuçlandırılmak üzere gönderilir.
(3) Giriş Kartı Talep Formunda kişisel ve memuriyet bilgileri ve/veya fotoğrafı eksik olan kişilere giriş kartı düzenlenmez
(4) Kurumları tarafından bildirilmeyen giriş kartı talepleri işleme alınmaz.
(5) Bu Yönergenin yürürlüğe girmesiyle daha önce verilmiş bulunan giriş kartları bir ay içerisinde geçerliliğini kaybeder.
Giriş Kartı Düzenleme ve Teslim Etme Usulü
MADDE 10-
(1) Hatay Valiliği evrak şefliği tarafından 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne havale edilen EK-2 Giriş Kartı Talep Formları kontrol edilerek giriş kartı verilecek kişilere ait liste oluşturulur. Oluşturulan liste, e-içişleri sistemi üzerinden kurumlardan gelen talepleri ile birlikte ilgili Vali Yardımcısının onayına sunulur.
(2) Fotoğraf, nüfus ve memuriyet bilgilerinde eksiklik olduğu tespit edilen kişilere giriş kartı düzenlenmez. Eksik bilgi kişi veya kurumlarına bildirilir.
Giriş Kartı Sahibinin Sorumluluğu
MADDE 11 –
(1) Giriş kartı sahibi, kartın ifade ettiği resmi anlam ve itibar ile taşıdığı özelliklere uygun olarak gereken özen ve dikkati göstermek suretiyle kullanımından ve yeni giriş kartı talep edilmesi durumunda mevcut giriş kartının ilgili birime iade edilmesinden sorumludur.
(2) Kişiler, bölümler arası geçişler ve kullanımlarında bulunan sistem ve imkânların kullanımı dâhil çağrı merkezinde veya çağrı merkezine ilişkin olup dışarıda gerçekleştirecekleri tüm iş ve işlemleri kendi giriş kartlarını kullanmak suretiyle yerine getirecektir.
Giriş Kartlarının Yetkilendirme İşlemleri
Madde 12 –
(1) Giriş-Çıkış kapılarında, kartlı geçişin uygulandığı alanlarda giriş kartlarının yetkilendirme işlemleri 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü tarafından yapılır.
(2) Yetkilendirme işlemleri kişilerin görev yaptığı alanlar ile sınırlıdır.
Giriş Kartının Çalınması, Kaybedilmesi, Yıpranması ve Fotoğrafın Değiştirilmesi
MADDE 13
(1) Kurum Personeli: Giriş kartının çalınması veya kaybedilmesi durumunda; kart sahibi bu yönergenin ekinde yer alan Ek-3 Kayıp Giriş Kartı Bildirim Formunu bir dilekçe ile birlikte Hatay Valiliği Evrak Şefliğine teslim eder. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce dilekçede belirtilen durum sorumluluk bölgesine göre İl Jandarma veya İl Emniyet Müdürlüğüne resmi yazı ile bildirilir ve giriş kartına ait yetkilendirme işlemi kaldırılır.
(2) Diğer Kurum Personeli: Giriş kartının çalınması veya kaybedilmesi durumunda; kart sahibi bu yönergenin ekinde yer alan Ek-3 Kayıp Giriş Kartı Bildirim Formunu bir dilekçeyle kendi kurumuna sunar. Kurumlar, durumu resmi yazı ile 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne bildirir. Sorumluluk bölgesine göre İl Jandarma veya İl Emniyet Müdürlüğüne Çağrı Merkezi Müdürlüğünce resmi yazı ile bu durum ayrıca bildirilir ve giriş kartına ait yetkilendirme işlemi kaldırılır.
(3) Giriş kartındaki fotoğrafın değiştirilmesinin istenmesi, çalınması, kırılması, kaybedilmesi veya kişisel kusur nedeniyle kullanılamayacak durumda olması halinde, alınacak olan giriş kartı bedeli 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce her mali yılbaşında Valilik Onayı ile belirlenir. Talepte bulunan kişi giriş kartı bedelini Hatay Defterdarlığı muhasebe birimine bütçeye gelir olarak kayıt edilmek üzere yatırır. Alında belgesinin ibraz edilmesi şartıyla yeniden giriş kartı düzenlenir. Giriş kartının verildiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde birden fazla yeniletenlerden belirlenen ücretin %20’si oranında fazla bedel tahsil edilir.
(4) Giriş kartının çalınması veya kaybedilmesi durumunda; kart sahibi bu yönergenin ekinde yer alan, Ek-3 Kayıp Giriş Kartı Bildirim Formu, EK-2 Giriş Kartı Talep Formu ve Hatay Defterdarlığı muhasebe birimi alında belgesi ile birlikte, 9. Madde gereğince kendi kurumuna başvurur.
(5) Giriş kartındaki fotoğrafın değiştirilmesinin istenmesi veya kişisel kusur nedeniyle kullanılamayacak durumda olması halinde giriş kart talebinde bulunulduğunda, eski giriş kartı ile birlikte, EK-4 Giriş Kartı İade Formu, EK-2 Giriş Kartı Talep Formu, Hatay Defterdarlığı Muhasebe Birimi alındı belgesi ile birlikte kendi kurumuna başvurulur ve 9.madde esaslarına göre işlem yapılır.
112 Acil Çağrı Merkezinden Ayrılma ve Giriş Kartının İade Edilme Usulü
MADDE 14 –
(1) Giriş kartı sahibinin görevinden istifa ederek ayrılması, başka bir kuruma atanması veya herhangi bir sebeple görevine son verilmesi halinde; görevinden ayrılış işlemleri onaylanmadan bu yönergenin ekinde yer alan Ek-4 Giriş Kartı İade Formu ile giriş kartı teslim alınarak görev yaptığı birim tarafından 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü İdari Büroya iade edilir.
(2) Giriş kartı teslim alınmadan hiçbir kişinin görevinden ayrılış işlemleri gerçekleştirilmez.
(3) İade edilmediği tespit edilen giriş kartındaki yetkiler, kişilerin müracaatına gerek duyulmaksızın ilgili birim tarafından kaldırılır.
(4) İade edilen giriş kartları bu yönergenin 15 inci maddesine göre imha edilir.
Giriş Kartlarının İptal ve İmha İşlemleri
MADDE 15 –
(1) 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce iade alınan giriş kartlarını, imha etmek üzere ilgili Vali Yardımcısından İptal Ve İmha Komisyonu onayı alınır.
(2) Ayrıca kayıp, çalıntı, istifa ve kurum dışına naklen atanmalarda varsa giriş kartına ait yetkiler ivedilikle kaldırılır.
(3) Vali Yardımcısından İptal Ve İmha Komisyonu onayı alınan giriş kartları imha komisyonunun gözetiminde giriş kartları kesilerek ve yakılarak imha edilir. İmha işlemleri İmhada bulunanların imzası ile tutanak altına alınarak İdari bürosunca İmha Dosyasında saklanır.
Stajyer Öğrenci
MADDE 16 –112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne gelen stajyerlere okulundan aldığı staj belgesi karşılığında giriş kartı verilir. Stajyerin imzası alınarak, kartın veriliş ve iade tarihi-saati giriş kartı defterine işlenir.
Ziyaretçi
MADDE 17 –112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne gelen ziyaretçilere nüfus cüzdanı veya sürücü belgesi vb. karşılığında ziyaretçi giriş kartı verilir. Ziyaretçiye, kartın veriliş ve iade tarihi-saati ziyaretçi defterine işlenir.
Emeklilik ve Vefat
MADDE 18- Emeklilik nedeniyle görevinden ayrılan kişilerin giriş kartı geri alınır. Görevde iken vefat eden kişilerin giriş kartı geri alınmaz. Bu durumda olan kişilerin adı, soyadı ve T.C. kimlik numarası bilgileri giriş kartı defterine işlenir, yetkileri kaldırılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İstisnai Hükümler
MADDE 19 –
(1) Bu yönergenin 9. ve 13. maddelerin riayet edilmeksizin ihtiyaç halinde ilgili Vali Yardımcısının onaylaması kaydıyla giriş kartı düzenlenerek verilebilir.
(2) İl Müdürü, dengi ve üstü konuma sahip kişilerin görevleri nedeniyle çağrı merkezi müdürlüğüne girişlerinde görev alanları ile ilgili bölümlerle sınırlı olmak üzere bu yönerge hükümleri uygulanmaz.
GEÇİCİ MADDE 1- Bu Yönergenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir ay içerisinde EK-1’de belirtilen kurumsal giriş şablonuna geçilir ve kişilerin eski giriş kartları alınmadan yenisi verilmez.
GEÇİCİ MADDE 2- Giriş kartındaki fotoğrafın değiştirilmesi, giriş kartının çalınması, kaybedilmesi veya Kişisel kusur nedeniyle kullanılamayacak hale gelmesi sonucu giriş kartı talebinde bulunan kişilerden; 2016 yılı içerisinde 20 TL (yirmitürklirası) bedel tahsil edilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Diğer Hükümler
Yürürlük
MADDE 20- (1) Bu Yönerge, onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 21 – (1) Bu Yönerge hükümleri 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü tarafından yürütülür.
KAYIP GİRİŞ KARTI BİLDİRİM FORMU
|
GİRİŞ KARTIN SAHİBİNİN
|
ARANAN GİRİŞ KARTI
|
T.C. KİMLİK NO
|
ADI
|
SOYADI
|
SİCİLİ
|
UNVANI
|
KURUMU
|
GÖREVİ
|
KART NO
|
DURUMU
( KAYIP – ÇALINTI – GASP )
|
KAYBOLDUĞU YER VE TARİH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bekir SADAY
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü